tillyhills

Alla inlägg under april 2010

Av Tina Johansson - 30 april 2010 15:28

Nu börjar valparna bli lite mer aktiva och börjar nog snart öppna sina ögon. Har inte så mycket tid att skriva idag, men ska ta bilder av var och en i helgen och kanske presentera några namn. Så kolla in här då och då så ska ni snart få mer nyheter! Till alla er som ringer och mailar vill jag bara säja att hinner jag inte svara eller prata så länge så är det för att det är lite mycket just nu.... Hör av er igen och förlåt alla mina förra valpköpare om jag är stressad när ni ringer så blir jag ändå alltid JÄTTEGLAD att höra av er!

Tilly vill så gärna vara med mej ute, men sen är det bråttom in igen!

Ha en skön Valborgsmässokväll och glöm inte STORA tröjor och regnjacka!   Linus och Rasmus täljer grillpinnar inför kvällens korvgrillning.   Uppletande i nya hästhagen.  

Vitsippor i massor!            I mitten svartvit tik. Red meletiken, näpen liten tjej!        Blue merletik, NÅGOT rund!   Minsta hanen-jättesöt!

Kapten Krok; eller vad han nu ska heta...........  

Av Tina Johansson - 28 april 2010 19:11

                         

Så här nöjda och belåtna är de små skurkarna. Jag tror att de sover och samlar krafter inför alla upptåg som de ska börja hitta på om några veckor...  

Av Tina Johansson - 27 april 2010 17:51

En vecka är våra små skurkar idag. De två största (röd hane och svart tik) väger 700 gram ungefär. Den röda tiken är ganska liten jämfört med de andra, men hon äter, är rund om magen och pigg. Jag har provat att stödmata henne lite idag (hönsmamma som man är), men hon ville inte ha- alltså är hon nog mätt. Jag försöker lägga till henne lite extra hos Tilly eftersom de andra som är som bulldozers knuffar bort henne. Fast hon är fruktansvärt envis och kämpar sej upp igen. Jag hade en som var liten i min första kull också (Cool Meloodie) och hon är ett litet krutpaket idag så jag är egentligen inte så orolig (okey liiiite då hihi).

Annars flyter det på bra, Tilly är pigg och nöjd. Ska försöka ta bättre bilder om några dagar.               

Av Tina Johansson - 25 april 2010 20:51

Inte så mycket som hänt sedan igår och det är ju skönt. Alla klor är klippta för första gången. De är ju så små ännu så de finner sej ju i det mesta ännu så länge. Red merletiken knorrade lite, men hon försöker redan skälla så det kunde jag räknat med (kan nog vara något för dej Suzan hihi). De har lugnat sej allihop när det är dags att dia. Tilly har väldigt mycket mat så ingen behöver vara hungrig, inatt har de legat och diat varje gång jag vaknat till. De ser ut som små korvar-framför allt den svarta och blue meletiken-lika breda som långa....

Tilly är pigg och glad igen, har varit ute med oss lite småstunder i det sköna vädret.

Ska passa på att gratulera Karin och Bilberry Bliss till HD A+ED u:a! Hittills verkar Casperkullen väldigt lovande-är så glad att jag fick använda honom , Tack Anna!

God Natt allihopa!

I                    morgon ska jag jobba på förmiddan (mamma ska vara valpvakt) och på kvällen är det crossbanan en sväng så bloggen får nog vänta till onsdag (kanske).

Av Tina Johansson - 24 april 2010 12:10

Idag har jag försökt ta bilder av en och en. Inte så enkelt och kanske inte så mycket att se ännu egentligen, men jag vet hur det är att vänta på valp. Varje nyhet är ju spännande.

Tilly har varit lite halvdålig ett par dagar. Blev jättedålig i magen i förrgår natt (det brukar ju många tikar bli efter en valpning med allt vad moderkakor och annat de stoppar i sej) , igår natt var hon ännu värre, ute varje halvtimma hela natten. Hon brukar aldrig vara dålig i magen annars, kan sätta i sej vad som helst. Eftersom det är svårt att svälta en tik med så många valpar som är beroende av att dia blir man ju ganska orolig som uppfödare men efter lite olika mediciner (tack Elisabeth!)och dietmat är hon pigg och glad igen tack och lov (redan igår eftermiddag) ! Valparna verkar pigga och runda och har nog inte märkt av någonting. Tilly har varit med och fodrat hästar idag och jag har gjort ett (väldigt enkelt) uppletande för hon ville så gärna göra något kul. Sedan var det bråttom in igen.

Namn på valparna kommer att ha tema SKURKAR! Liza har bidragit med en hel lista som jag väljer bland. Har ni förslag så mottages de tacksamt. Jag tror att jag har hittat Cruella de Vil ......En dam som roffar åt sej och ska vara först.        


Sedan har vi en röd hane som är en riktig liten klump, puttar också undan sina syskon.        

Sedan har vi en svart hane som också är bland de största . Man börjar se lite tantecken på honom nu.

     

Nästa hane är mitt emellan i storlek, han är svartbrun och jag vet faktiskt inte om han blir röd eller svart. Söt liten kille!      

Sedan har vi merlehanarna. Ännu så länge väldigt lika varann i storlek och i beteende. Vi börjar med "Kapten Krok" eller kanske The Riddler?        

Sedan har vi Mr Freeze? Long John Silver? The Grey Ghost? 

      

Sedan resten av damerna. Nästa gangster som piper högljutt när hon forcerar sina stackars syskon i jakten på att komma FÖRST till maten. Magica De Hex? Poison Ivy?

    

Sedan har vi de två minstingarna som är vid gott mod trots att de största roffar åt sej. Så otroligt söta båda två!


      


       


      

Av Tina Johansson - 22 april 2010 10:26

   Idag är det fortfarande lugnt och tyst i lådan. Man ser redan hur de växer och blir lite stadigare. Jag har inte vägt dem sedan de var nyfödda. Jag tycker man känner och ser ganska bra om det är någon som hamnar på efterkälken. Har lite mycket att göra idag så det blir en snabbrapport. Passar även Theo, människovalp 4 månader idag + att jag ska jobba i eftermiddag. Några av er har fått besked om att det blir en valp till just ER, men det kommer att ta lite tid innan alla får veta, har inte haft så mycket tid till det ännu och jag vill se att alla valpar är o.k o.s.v

Vem som får vem kommer att dröja tills jag ser vilken valp som verkar passa bäst så ni får hålla ut!               

Av Tina Johansson - 21 april 2010 09:29

Gääääääääääääsp, prosit och hej därute!

Natten har varit lugn, Tilly har bett om hjälp några gånger när någon valp hamnat på fel ställe och hon inte kunnat resa på sej utan att välta bort alla de andra. Då gnäller hon och när man vaknar tittar hon stint på mej så jag ska fatta att något är fel. Hon är en otroligt klok och fin mamma. Tar hand om valparna alldeles perfekt men det är många att hålla reda på när hon ska lägga sej ner o.s.v

Det är några som redan tar över och är större och det är ju några som hann äta upp sej innan småsyskonen föddes. Jag försöker att lägga till de minsta före matvraken någon gång då och då. Ibland kan man behöva ha två "matlag" när det är så här stor kull, men det behövs inte i nuläget i alla fall. Lite bilder på hanarna. Det är en som blivit lite rödare av de "svarta", men jag vet inte riktigt hur den blir ännu.              

  Min kennelhjälp Linus, tar sin uppgift på stort allvar.

      Hanarna


Sedan lite bilder på tikarna. Den svarta sticker till maten så fort hon kan, så hon är inte med på alla bilderna....       Ligg stilla nu! Morgontoan måste skötas vare sej man vill eller inte...   Fantastiska färger, väl fördelade!        

Av Tina Johansson - 20 april 2010 06:49




Nu ska jag försöka hinna skriva lite snabbt om läget. Hittills har vi fått 9 valpar 5 hanar och 4 tikar. Min mamma sitter och passar medan jag hafsar ihop lite här. Jag tror inte det kommer fler men vet inte säkert ännu-den senaste kom klockan 11 och den första vid 02 inatt.

Det ser ut att bli en jämn och fin kull och Tilly är otroligt mån om sina små, alla har varit mycket snabba att dia och det är lugnt och tyst i lådan. Roligt med så blandade färger-lite svårt att säja ännu om det är blue eller red merle. Det är även en tik som troligen blir röd trefärgad hon såg svart ut först. En hane är röd det syntes direkt. Lägger in lite bilder nu sedan blir det inget mer fotande idag, Tilly ska få vila ut i lugn och ro. Vem som kommer att få vilken valp bestämmer jag inte ännu. Först måste vi se att alla ser friska ut o.s.v

Kommer att uppdatera så ofta jag hinner!     Hanar   Tikar   hane+tik   Tikar  




          

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards