tillyhills

Alla inlägg under juli 2011

Av Tina Johansson - 31 juli 2011 11:39

Uppdatering av bloggen är inte min starka sida och det har varit mycket annat som varit roligare och nödvändigare än att blogga....

Alla valparna har ju åkt nu-det är ju redan två veckor sedan! Allt verkar funka bra i de nya hemmen och jag får bilder och rapporter. Tack för det! Det ser ut som att alla valparna är sociala och stabila individer och det är ju roligt, jag har gjort så gott jag kunnat med miljöträning här och det har alla fortsatt med kombinerat med passivitetsträning som är lika viktig den.

Nedan ser ni lite hopplockade bilder ifrån valparnas äventyr här hos oss:

 

                                            Daizy i sitt nya hem påhälsad av mamma Tilly   Daizy och halbrorsan Musse

 

Jag har haft förmånen att få träffa flera av mina "gamla" valpar också i sommar. Vi hade ju en trevlig träff för några veckor sedan då jag träffade Ascot och Stina som jag inte ser så ofta. Ascot(Svarte Petter) har ju flyttat till Mike och Anna som har halvsyrran Stina. Ascots HD/ED resultat kom dessutom i veckan och det var B-höfter och u;a på armbågarna. Grattis! Det verkar även som om han har en stor talang för spårning så det ska bli väldigt roligt att följa!

 

    Halvbrorsan Bozzi (Hot-Stuff) var också här med matte Annki. De är duktiga i sökskogen har jag hört...

    Det var fler som var här men jag fick inte så många bra bilder tyvärr men det är de hundarna jag träffar då och då  så jag tar fler bilder när vi ses nästa gång!

 

Sedan var Bilberry Bliss här och hälsade på och tittade på valpar. De var på väg till Öland på utställning där hon fick excellent och GK exteriörbeskrivning. Grattis!

Passade på att fotografera "Blinka" ihop med två halvsyskon och Tilly.

    Jag hade lite dåligt samvete för att jag bestämde mej efter många om och men för att ta en fjärde valpkull på Tilly men när man ser hur pigg och fräsch hon är så känns det bra.

        Jag har börjat att vända ut och in på hunddata för att hitta en passande hane till Bea. Man blir nästan lite rädd när man ser hur statistiken ser ut på vissa linjer och vad man avlat på men det finns mycket bra i Sverige också!

Kullen planeras i höst och går allt som jag hoppas så kommer det att stanna en valp här hos oss...

Lite bilder att avsluta detta inlägg med:

       

 

Av Tina Johansson - 4 juli 2011 17:10

Jaha då var 6 veckor snabbt förbi...Valparna växer och blir busigare och mer påhittiga för varje dag.Och jag blir rynkigare och mer och mer gråhårig för varje dag! De har haft en liten tendens att vakna en gång i timmen några nätter nu de små liven hmmm... Det har varit så varmt på dagarna så de har mest sovit och sedan när det är svalt och skönt och börjar ljusna ute så är de övertygade om att det är dag! Som tur är glömmer man mellan varje valpkull hur mycket liv en så liten kropp kan föra.

Men ANNARS är allt bara roligt. Det är otroligt charmiga tuffa och sociala valpar med ett stort föremålsintresse redan.


Här kommer en liten presentation av var och en:

TILLYHILLS GENTLE CHARM "Nanook" en godmodig mycket charmerande och vänlig kille som snart flyttar till Norge. Den snyggaste i nuläget-kvadratisk med jättemycket päls och ett vackert huvud.


          

Sedan har vi TILLYHILLS HOLY SMOKE "Diesel" en framåt liten buse med glimten i ögat som älskar allt och alla. Vill gärna vara där barnen är och bär väldigt gärna omkring på det mesta han hittar. Även han en riktigt vacker valp.

            Nästa hane den största och grövsta med väldigt starka färger och ett stort självförtroende, lugn och trygg som gärna utforskar saker och ting. Inte så bråkig med sina syskon som de andra...TILLYHILLS IT TAKES TWO TO TANGO

   


        Sist och kanske minst av hanarna har vi TILLYHILLS TRUMP CARD "Ares". En söt och charmig liten buse som vill vara med på ett hörn där det händer saker, gruffar gärna med sina syskon och har ett stort föremålsintresse och gillar att kampa med allt och alla.

       Så var det tikarna då , TILLYHILLS A REAL SUGARBABE kommer att flytta till Kennel Real Sugar och kanske bli avelstik någon gång i framtiden. Hon kommer på lillhusses begäran att kallas för Gunnel.Gunnel är ett riktigt litet charmtroll och yrvädret i kullen. Söt som en sockerbit men med skinn på näsan, fostrar gärna sina syskon och lägger sej gärna i en fight!

            Och så då min lilla TILLYHILLS OOPS A DAIZY som kommer att flytta till Inga-Lill och Bengt som redan innan har en hund från oss. Det blir deras hund men jag kommer att få möjlighet att låna in henne i avel om det skulle bli aktuellt. Daizy är otroligt söt och charmig. En snäll,social och  nyfiken liten valp som gärna har koll på var matte är. Lite humör kan hon också ta fram när det behövs minsann...

                    Eftersom jag har semester nu och vädret varit fint så har vi hunnit göra mycket saker med valparna. De har varit med vid sjön och nu får en eller två gå med små promenader i byn. De träffar mycket snälla människor och en och annan utvald hund, katt och häst.

         




Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards