tillyhills

Alla inlägg under februari 2015

Av Tina Johansson - 12 februari 2015 08:43

Allt blir inte alltid som man tänkt så jag har bestämt mig för att vänta med Tyke/Bea-kullen. Det har varit och är mycket här hemma nu med en familjemedlem som varit väldigt sjuk hela vintern så kraften som behövs med att leasa in en tik finns inte. Kanske blir det till hösten istället men inget är bestämt ännu.


Däremot så har jag blivit peppad att eventuellt ta en kull på Beas dotter Mindy framåt sommaren istället. Det är ju min egen tik och det passar lite bättre tidsmässigt. Dels kräver det inte riktigt lika mycket med en tik som redan bor i familjen och så har läget troligen blivit mycket bättre här då :) Jag har inte bestämt mig till 100% ännu och den lilla detaljen att hitta en lämplig hane är ju inte påbörjad ännu..

Mindy är en rolig och social hund som jag har gjort ganska mycket med men som vanligt är jag fruktansvärt dålig på att peta i detaljer inför tävling..Hon har visat goda vallanlag, vi tränar sök och rapport. Hon är en tyst och enkel hund som verkar fruktansvärt snäll, men hon kan verkligen luras och hitta på hur mycket som helst med glimten i ögat. Hon kommer ur en kull med 10 valpar där alla som är röntgade (9st ) är fria både fram och bak alla som gjort MH har gk på skott. Två hittills är korade och flera tävlas/är på väg ut i brukset och har visat stor arbetslust/kapacitet. Det är sociala och roliga hundar att jobba med. Kullsyster Lizzie har en valpkull här hos oss (Kraftuttryckskullen) som hittills ser mycket lovande ut.

                     

Lite hårt hållen av mormor Tilly..


Det har kommit en katt bland hermelinerna till Tillyhills :) Vi hälsar Linus egen hund Luci välkommen till oss!

          


Vi har tränat sök några gånger nu med Mindy, Abbe, Lizzie, Lilith och Tilly. Kul att komma igång efter en lite seg period!

Duktiga hundar och förare :)

                             

Tilly 10 1/2 år. Still going strong..


Vi har bestämt datum för KULL-MH, det blir på SK Listerby den 13/6. Det ser ut som om nästan alla kan-himla roligt!


Det är ganska mycket annat inplanerat i vår. T.ex en prova-på-IPO-dag vid påsk och lite annat smått och gott.


Jag skriver inte så ofta i bloggen eftersom mycket hamnar på min kennelsida på FB, välkomna att kolla in den.https://www.facebook.com/groups/1491334531104707/?fref=ts


Tja det var väl allt för idag, fortsättning följer...

         


Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards