tillyhills

Alla inlägg under juli 2015

Av Tina Johansson - 29 juli 2015 21:12

Förhoppningsvis så närmar sig valpplanerna nu. Mindy ska troligen löpa i slutet av september.. Det ska bli jättespännande! 

 

Det är ett stort intresse för aussievalpar och jag får många valpförfrågningar, det är många som vill sätta upp sig på min"valpköparlista". Det är så klart jätteroligt att så många vill köpa valp men jag har nog gjort mig lite obekväm genom att neka ganska många direkt. En aussie passar verkligen inte som hund till alla. I vissa fall kanske man borde köpa en annan ras som skulle funka precis lika bra till "rallylydnad, lite agility och ev några joggingturer i veckan". 

Det jag söker hos mina valpköpare är ett stort engagemang, gott om tid att satsa på sitt hundintresse och gärna tidigare erfarenhet av brukshund/träning/tävling. Det är inget måste att man har en diger meritlista men man ska brinna för hundträning för att en hund härifrån ska kunna förvaltas på bästa sätt. Sedan är det ju jätteviktigt att kemin mellan mig som uppfödare och mina valpköpare stämmer så vi kan hjälpas åt om eventuella problem skulle dyka upp!  Kullen jag planerar kommer förhoppningsvis bli sociala och nyfikna hundar med stor arbetslust och en portion jävlar anamma. De kommer antagligen precis som sina halvsyskon att göra sina ägare halvt galna ibland och eventuellt stjäla en och annan söndagsstek, bästa skorna eller någon inredningsdetalj..men det är roliga och bussiga hundar att jobba med och de ställer upp på allt man kan tänkas vilja hitta på   

Meningen med detta inlägg är absolut inte att skrämma bort någon utan kanske mer förklara varför jag ibland nekar en del intresserade, jag känner mina linjer och är ju mån om att både hund och ägare ska ha ett roligt liv ihop!

 

         

 

 

 

Och till sist, det är inte hundarna jag inte sålt som jag kommer att ångra utan dem jag sålde fastän det inte kändes rätt!  

 

 

 

Av Tina Johansson - 24 juli 2015 17:39

Så har då det fantastiska paret Bengt och Trollan startat i lk1 igen med delad klassvinst och 184 poäng! 

 

Även Charlotte och fina Mira har fått ett 1:a pris i lk1-lika stort grattis till er Charlotte!

Marina och Lilith har debuterat i lkII med lite missar men enligt Marina en jättebra känsla och  t.ex en 10:a på fjärren. Bra jobbat-på det igen bara!

   

Jag hoppas att jag inte glömt att nämna någon!

 

Jag var och tittade på IPO-träningen förra veckan så här kommer lite nya bilder.

                 

Sen har jag lite nya bilder på Jävlar Anamma "Pu"och hennes mamma Drak-Ulla "Lizzie"

 

       

PU

 

             Lizzie

 

             

 

   

Av Tina Johansson - 9 juli 2015 10:01










 STORT grattis till Mia och hennes "Lilla Svarta Pu" Tillyhills Jävlar Anamma som också fått sitt höftledsresultat avläst. HD A ED 0 Hittills full pott på kullen!


 



Igår kväll var mamma Lizzie och hennes systrar Lilith och Mindy och tränade rapport och lydnad. Det kändes jättebra. Snabba och fokuserade!

 

                   


Av Tina Johansson - 5 juli 2015 14:21


Just nu är det många som är igång och tävlar. Förra helgen placerade sig Pepita och SEAGCh SEAG(hopp)Ch Tillyhills Humpty Dumpty "Timi" på plats 14 i Agility-SM och denna helgen har de plockat SM-pinnar på Guldagilityn i Kalmar. Jag hade turen att få se dem live i fredags, så jag passade på att fota lite. Träffade även Helen och fina Ella som gjorde ett jättefint lopp   . En som är för ung för att tävla är lilla svarta Pu men hon satt och hejade fram sin flock så det var ju ett plus att få pussa lite på henne också!




                                     

Idag har jag just fått nyheter från Bengt och Trollan som debuterat i lk1 med ett 1:a pris och en andraplats med bl.a 10 p på apportering och helhet. Stort grattis till er! Tänk vad bra det blev med Trollans nya hem :)

 

   

 

En som också visat framtassarna i veckan är Black med matte Mona. Först ett 1:a pris i lk1 och sedan igår ett godkänt BH-prov. Så nu är de färdiga för att ut och träna/tävla IPO och BSL så mycket de vill. GRATTIS!

   


Idag har dessutom Anna och Ascot tävlat rallylydnad i Falsterbo och fått titeln RLDN. Jättegrattis Anna!

     

 


Sedan de obligatoriska bilderna från veckan som gått med lite allt möjligt!

                                 

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards