tillyhills

Alla inlägg under september 2011

Av Tina Johansson - 19 september 2011 19:02

Stort grattis till Anna och "Blinka" som ytterligare en gång hamnat överst på prispallen. Nu i Lkl 2 med ett hedrande 1:a pris. Jag är SÅ stolt över Er!

Sedan har ju Musse fått en ny titel Rallylydnadsdiplom fortsättning RLDF . Grattis Inga-Lill, ni är SÅ duktiga. Tyvärr har jag trassel med uppdatering av min hemsida men hoppas snart få in era resultat även där...

 

Hos oss i Biskopsberg är allt som vanligt. Tilly har tappat nästan all sin päls efter valpkullen men man börjar ana lite ny fin ull som är på gång...

 

På onsdag är det sista anmälningsdag till "Blekingemästaren" BKK`s inoff utställning i Bräkne-Hoby om det är någon som vill vara med.

 

             

Av Tina Johansson - 14 september 2011 19:29

Då har jag äntligen bestämt vilken hane som kommer att bli Tillyhills Beata Stonehills tilltänkta.

 Det blir Korad Diamond Bluff Mickey Blue Eyes och jag är jätteglad över att få använda honom. Det är en stam jag tittat på länge och jag tror det kan passa bra till Beas linjer. Han verkar vara en trevlig och okomplicerad hund med bra bruksegenskaper.

Om det går enligt planerna så bör valparna födas runt dec -11/januari -12.

Det kommer inte att bli några "soffhundar" så de kommer i främsta hand att kunna tingas av hundvana och bruksintresserade människor.

Här kommer lite bilder på "Indy" som jag fått av hans matte Camilla-tusen tack!

     

 

I fredags hade vi fint besök av Liza, alltid lika kul att ses!

Vi passade på att träffa Malin och Lotussonen Abbe (The Riddler) och Inga-lill, Musse och Daisy var också med. Vi hade en härlig sensommareftermiddag med träning och prat...

          

 

 

Sedan en bild på mormors lilla gosenos också...

 

Av Tina Johansson - 7 september 2011 15:03

Förra helgen var jag och träffade Tango, Daizy och Diesel. Vi var hos Maggan och Leif i Halltorp. Tack snälla ni för att vi fick komma. Vad toppenmysigt ni bor! Valparna tyckte nog att det var jättekul att ses igen...


                      Helgen före var vi i Simrishamn och vi passade på att träffa fina Brownie Bell som jag inte sett sedan Maria hämtade henne när hon var 8 veckor. Mycket trevlig och fin är hon!


                         

Sedan skickar vi ett stort grattis till Lisa och Bonzo som blev BIR och grupp 2:a på inoff utställning för några helger sen! Jätteskoj!


Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards