tillyhills

Alla inlägg under mars 2015

LO

Av Tina Johansson - 18 mars 2015 09:27

Så kom då Lo "hem" igen. En otroligt söt och charmig unghund. Hon kände igen oss och tog mig som fast punkt direkt. Det är en fartig och sportig tjej som verkligen är genomsnäll och social utan att för den skull kasta sig över alla människor. Hon har fått rasa av sig med Mindy och även träffat moster Lilith, gamlamormor Tilly och mamma Lizzie. 

Som läget ser ut så har hon fått en ny husse med stor erfarenhet av arbetande hundar, gott om tid och tränings/tävlingsambitioner. Stort lycka till Bengt och välkommen i Tillyhillsgänget!

                 


Av Tina Johansson - 12 mars 2015 21:11

Nu har resultaten på årets aussielista 2014 kommit och jag blev jätteglad över de fina placeringarna!

 

Pepita och Timi (SAGCH Tillyhills Humpty Dumpty) försvarade sin 2:a placering i agility. Bra jobbat! Tyvärr har jag inga bra bilder på Timi som vuxen så det får bli den här..

 

På årets allroundaussie placerade Inga-Lill sig med Daizy  på plats 24 och med  Sheena på plats 65. Inga-lill har även kommit 2:a på BSL-listan med Daizy och på rallylistan som nr 41 med båda hundarna. Daizy knep även plats 55 i spår! Imponerande!

 

           

 

Sedan har vi  Flogging Molly och Ann-Sofie som varit ute och tävlat. De kom på plats 35 i spåret och 40 i lydnaden. Vad månde bliva av detta team! Grattis ann-Sofie!

     

 

Här har det inte hänt så mycket annars, vi har åkt in och ut på sjukhuset en massa med Linus så hundträning har vi inte haft så stor lust med. Idag är han äntligen lite piggare!

 

Som tur är så har jag en massa härliga valpköpare som kommer förbi och låter sina hundar rasa av sig med Mindy och Tilly så de får ha lite kul i alla fall och det är guld värt att komma ut en sväng och prata av sig lite dessutom. Sedan har mamma och pappa och Sofie alltid tid att ställa upp och hjälpa till när det krisar. Stort tack till alla <3

 

   


CISCO OCH GUINNESS på besök

 

 


 

Fina bernern Taipan kom och hälsade på i veckan

               


Av Tina Johansson - 1 mars 2015 20:16

Jag kommer att köpa tillbaka en av valparna ur vår senaste kull pga ändrade familjeförhållanden. Hon heter Tillyhills Tjong I Medaljongen och kallas Lo, en härlig tik på drygt 8 månader. Hon är efter LPI LPII LPIII Korad Real Sugar Inter SphII SöhI-Tillyhills Drak-Ulla. Kullen har hittills varit sunda och sociala hundar med stor arbetslust. Jag hade väldigt gärna själv tagit hand om denna lovande unghund men det finns inte möjlighet tyvärr. Jag har fått in ganska många intressanta alternativ som jag håller på att gå igenom men jag välkomnar fler intressenter så jag verkligen hittar rätt hem där hon får fortsätta utvecklas och bli en rolig tränings och tävlingskompis. Välkomna att ringa mig på  0701452660

           

 

 

Mycket lik sin fina pappa Lotus som är på bilden nedan!

 

 

 

 

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards