tillyhills

Alla inlägg under november 2014

Av Tina Johansson - 22 november 2014 17:05

Nu har jag varit och träffat hanen som jag vill använda till Beas nästa kull. Han var en härligt social och okomplicerad hund. Jag blev väldigt förtjust i både typen och mentaliteten hos honom. Fick även träffa hans lika trevliga mamma, så utflykten idag blev verkligen toppen!

Så här är han: PeakNstuff Texas Wildfire alias Tyke (efter Winslide`s PhantomWarrior Eli-El Merinos Real Stuff)

Tusen tack till Tove och Malin för en trevlig dag i Växjö!

                         


Av Tina Johansson - 18 november 2014 08:45

Jag får många rapporter från Lotus/Lizzie-valparna. Det är väldigt roligt!

Mia och Line är dessutom duktiga på att filma när de tränar så jag vill dela med mej lite..

 

 

Här är länk till Line och Elvis

http://tokhundarna.wordpress.com/2014/11/15/traningsfilmer-och-valpframsteg/

 

Och här till Mia och Pu

http://youtu.be/7Md3RDZqom4

 

Sedan lite nostalgibilder från i somras!

         

         

   

           

 

                   

Av Tina Johansson - 16 november 2014 18:46

Jag sitter och gör lite sammanställningar av mina kullar. Eftersom jag ska använda Bea till ytterligare en kull så var det roligt att ta fram lite siffror.

Bea kommer ur en kull som jag själv är mycket förtjust i. Stabila och självsäkra hundar med stor arbetslust. Av åtta valpar är fyra st Korade, alla som gjort MH (7st) har 1 på skott. Sju stycken har HD A en har C och alla är fria på armbågarna.Här är en länk till deras MH

http://www.tillyhills.se/ny/MHB-kullen.html Mer info om kullarna finns på www.tillyhills.se kullstatistik.

 

Bea har två kullar sedan tidigare. Av 19 stycken är 17 röntgade, 11 har A på höfterna och 6 st har B , 17 stycken har ED 0

15 stycken har gjort sina MH och alla har gk på skott, hittills är två stycken Korade. Hon har lämnat sociala och nyfikna hundar med stor arbetslust och de är ganska påhittiga men väldigt roliga hundar att jobba med. De passar för de flesta hundsporter och används till allt från vallning, bruks, lydnad, agility, BSL/IPO till rallylydnad m.m det ska bli jätteroligt att följa dem!

           

               

                   

         




Av Tina Johansson - 15 november 2014 17:26

Har inte så hemskt mycket nytt att blogga om, just nu är allt ganska grått och trist så det blir mest cykelmotionering och skogspromenader med hundarna, lite lydnadsträning i ytterlampans sken osv.

Det är trots det många som verkligen ligger i och tränar inför kommande säsong och flera har varit ute på tävlinsbanorna nyligen. Både i spår, elitlydnad och rally. Tack till alla som visar er ute på träningar och tävlingar, ni sprider jättefin reklam!

Det märks inte minst på alla mail och telefonsamtal om den planerade valpkullen i vår. Till er som vill följa oss lite mer finns det en sida på FB som heter Tillyhills Kennel, välkomna att gå med där!


Förhoppningsvis har jag hittat en hane som jag tror ska passa väldigt bra till Bea. Vi ska snart träffa honom och sedan hoppas jag att vi kan outa vem han är   



Jag har ganska mycket på gång i mitt huvud om vad vi ska hitta på framöver: Dels en sväng till ruinbanan, en träningsträff runt jul med spår/sök och lydnad inklusive obligatorisk korvgrillning. Ev blir det en adventspromenad med fika i skogen också om vi får till det med datum. Sedan har jag börjat planera för ett kennelläger nästa sommar+MH för minstingarna förstås!

     

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards