tillyhills

Alla inlägg under april 2016

Av Tina Johansson - 24 april 2016 20:35

Stort grattis till Bengt och Tillyhills Tjong I Medaljongen till LP1 och klassvinst idag! Stolt uppfödare är jag :)

   

 

Idag är valparna tio dagar och jag hade tänkt ta fina porträtt men de var inte så särskilt samarbetsvilliga och ljuset dåligt så jag gör ett nytt försök när solen kommer fram igen! Lite bilder blev det i alla fall. De är verkligen fina våra små!

                                       

 

 

Av Tina Johansson - 21 april 2016 14:19

Idag är det redan en vecka sedan valparna föddes. Det har varit ganska mycket pass och väldigt lite sömn ;) De föddes ju lite för tidigt och några var ganska små. De har varit pigga hela tiden men när det är tio stycken som ska slåss om maten så får man passa så de minsta verkligen kommer fram och får äta. De växer allihopa och man ser för varje dag hur starka och stadiga de blir. Lilli är jätteduktig och pysslar med dem, men vill väldigt gärna ha sällskap i valprummet   

 

Mindy och Tilly fick åka till Gåsamåla några dagar så det ska vara lite lugnt här hemma. Tack för hjälpen mamma och pappa. Tack även till Marina och Sofie som hjälper till så fort det behövs barnpassning!

Här kommer några bilder som jag tog igår. Alltså de är så himla fina!

 

 

     


Hane

           

Tikar 

 

 

Hane

 


Röd hane och trefärgad tik

     

Röda tiken 

 

 

Tik, hane, hane 

 


 

 

 

Hanar

 


Tik, hane, tik

             

Av Tina Johansson - 15 april 2016 11:02

Igår kväll föddes Vegas och Liliths valpar! Några dagar för tidigt men allt har gått bra. Några är lite små men de är pigga och äter bra. Lilli är SÅ duktig med dem. Det är tufft att få tio valpar på fem timmar för en förstagångstik och hon tyckte nog att det var valpar överallt...Natten har varit hyfsat lugn och hon pysslar och tar hand om sina små alldeles perfekt   

 

Det är 6 hanar och 4 tikar. Har tagit några dåliga mobilbilder som får duga så länge. Nu behöver de mest lugn och ro. Fota kan vi göra sen!

 

   

 

Jag uppdaterar oftare på min kennelsida på FB än här. Tillyhills Kennel om ni vill följa oss där  

Av Tina Johansson - 8 april 2016 21:13

Nu är det bara lite drygt en vecka kvar till beräknad valpning. Lilli mår bra och har gått upp ca 5 kilo. Vi har tagit en röntgenbild i veckan och hon har även flyttat hem till oss. Enligt röntgenbilden är det runt 8 valpar, svårt att säga exakt. Jag tycker att det är bra att ta en bild och har ju enkelt att röntga  så jag brukar göra det. Jag tycker att man har nytta av att veta om det är bara ett fåtal valpar eller många om det skulle stoppa efter några stycken under valpningen. 

 

Så nu är jag som vanligt lite halvnervös när det närmar sig och räknar ner, man vill ju att de ska gå hela tiden ut förhoppningsvis. Inte så roligt om de valpar många dagar för tidigt osv.

 

Det är många som väntar på besked om de ska få någon valp men jag har sagt såhär att steg ett är att allt går bra och sen får vi se vad det blir och vänta någon vecka. Några vet ju att de säkert får valp om det blir en lagom kull.

 

Ni är såklart välkomna att ringa och maila mig för mer info. De här valparna kommer endast att säljas till dig med stort tränings/tävlingsintresse (tidigare vana av arbetande hundar är ett stort plus) framförallt i brukset.

 

 

                   

 

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards