tillyhills

Alla inlägg under mars 2013

Av Tina Johansson - 29 mars 2013 17:49

Nu är Tillyhills Beata Stonehill "Bea" parad med Maibe Tails Epson Gates och om allt går som vi hoppas kommer hon att valpa runt den 30/5.

Epson är en trevlig och stabil hund som har gk MT, gk högre klass spår och har excellent på utställning.

Ev förfrågningar om kullen ring mej på 0455-45266 eller 0701452660

                             

Av Tina Johansson - 20 mars 2013 14:58

Nu har Bea börjat löpa och vi håller koll i veckan på när det börjar bli dags att åka till hanen, Maibe Tails Epson Gates.

       

Bea får bo här så länge och det går ganska enkelt att flytta in här för vi känner ju henne ganska väl. Mindy är lite sur och avundsjuk på henne men det är ju bra träning för henne med lite konkurrens ;)


I söndags var vi på MH med 6 stycken av valparna ur Beas första kull och det gick verkligen kanonbra. Alla var nyfikna, sociala och hade inga kvarstående rädslor, alla var ute på avståndsleken och ALLA hade 5:or på nyfikenhet.

Jag tror att bilderna får tala för sej själva och ni som vill veta mer innan Hunddata har uppdaterats får jättegärna ringa/maila mej för det är siffror som tål att granskas kan jag lova!

                                                                                                               

Jackos siffror låg i Inas blogg så jag snor bilden :)

 

Eftersom Anna och hennes pappa Christer äger både Mr Hyde och morfar Casper (Mericas You Got It) så fick vi tillfälle att träffa även honom. Jag passade naturligtvis på att fota dem lite extra eftersom vi inte träffas så ofta..

   


Sedan har jag ju fotat lite annat i veckan:

           


Av Tina Johansson - 7 mars 2013 20:13

Då grattar vi Tillyhills Mr Hyde (Heijen) med familj till HD A ED 0. Nu är det bara en kvar av tio att röntga. Tack alla valpköpare som gjort det möjligt att kunna skryta med snart 100% röntgade även i denna kull!

  

     


Nästa söndag är det MH för våra små Monster, alla kan inte vara med men jag hoppas kunna erbjuda ytterligare ett tillfälle i vår.


Jag har äntligen kommit med på lite vallträning med Mindy, det verkar lovande.

Jätteroligt! Bilder är lite svårt attfå eftersom jag oftast är den som håller i kameran i vanliga fall..

   



Igår var Lilith på besök, här kommer lite bilder!

         


Och så avslutar vi med en av de roligare bilderna denna veckan :)

 


Av Tina Johansson - 5 mars 2013 19:23

Skickar ett stort grattis till Pepita och Timi (Tillyhills Humpty Dumpty) som kom på en mycket hedrande andraplats i Årets Aussie / Agility. Tyvärr har jag inte så mycket bilder på Timi, de bor i Uppsala och bilden på honom som vuxen har jag fått av Marie Larsson.

     


Grattis även till Inga-Lill som gjort en stor bedrift med att komma med på Rallylydnadslistan med två hundar! Musse på plats 15 och Daizy på plats 20 av 24. Daizy kom även med på Allroundlistan som nr 38 av 38, ska bli roligt att se resultaten för Daizy i år eftersom hon inte ens var 1 1/2 år när resultaten skickades in.

Sänder en tanke till Musse som inte finns med oss mer.  Vi hoppas att en Beabuse kommer att flytta in i Torhamn till sommaren och fylla upp en tom plats efter finaste Musse.

       


Och så var det ett grattis till! Tillyhills Mårran är röntgad HD A ED 0 

 

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards