tillyhills

Alla inlägg under september 2013

Av Tina Johansson - 6 september 2013 20:25

Den 12 Oktober kommer vi att ha en träff i Gåsamåla har jag tänkt. Vi träffas vid 10-tiden och delar upp oss i några olika gäng, ska bara kolla med markägaren (min bror) så vi inte stör i någon jakt, annars får vi nog dela upp oss i två sökgäng och ett spårgäng. När vi är nöjda med det så grillar vi korv och pratar igenom förmiddagen.

Sen tänkte jag att vi kan träna lite lydnad efter önskemål på eftermiddagen. Inga märkvärdigheter, utan en trevlig dag som det brukar bli!

Jag vill gärna veta ungefär hur många det blir för planeringens skull ,men det är ju inte hela världen om någon extra kommer eller om någon får ändrade planer.

 

Vi är ganska många som kommer att ställa ut på Blekingemästaren, en inofficiell utställning i Ronneby den 20/10. Gå in på Blekinge Kennelklubb om ni vill vara med och kolla info där.


Vi har träffats och tränat/umgått en del med valparna  nu den senaste tiden och jag får många rapporter av dem som inte har möjlighet att träffa oss i denna landsändan. Det går jättebra med hela gänget och det är framåt och sociala valpar allihop och de jag träffat är verkligen superduktiga!


           

Vi har börjat att planera för en större Kennelträff till våren, äntligen känns det som om det kan bli av. Vi får hyra in oss någonstans där det går att campa/hyra stuga och ha bra tränigsmöjligheter. Just nu känns det som om Kristianopel är bästa förslaget men det kan ändra sej.


Vi har även några Monstervalpar som kommer att göra sina MTn, kanske redan nu i höst och det är flera stycken som är på god väg att börja tävla bruks/lydnad. Ni är SÅ duktiga!

                               

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards