tillyhills

Alla inlägg under januari 2019

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex tikar. Som det ser ut så finns det troligen någon valp kvar att tinga företrädesvis till bruksintresserad förare.

       

Det uppdateras mestadels på Tillyhills Kennel på facebook nuförtiden :) Välkomna att följa kullen där! Mer info finns även på www.tillyhills.se

 

För övrigt så har vi utvärderat de flesta ur Sheena och Arrans kull med röntgen och MH . Det ser mycket trevligt ut! Grattis till fina resultat, hittills alla skottfasta och fria på lederna. Vi gjorde MH just som de fyllt ett år. Riktigt roliga hundar! 

               

Jag håller på att kolla runt efter en lämplig hane till Sheena då jag kommer att få leasa henne för en kull under året. Men nu ska vi satsa på småttingarna i valplådan som steg ett.

 

 

Avelsplanerna med Flippa kommer att läggas på hyllan tills vidare och ev kommer jag att sätta ut henne till någon som vill ha en rolig hund att träna. Hon har några bitar som jag inte känner mig bekväm att avla vidare på därför har jag bestämt mig för att avstå.

Ni som vill ringa och prata aussie välkommen att ringa 0701452660 

 


   

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards