tillyhills

Alla inlägg under oktober 2011

Av Tina Johansson - 27 oktober 2011 20:52

Förra helgen var det utställningsdebut för Daizy och Trump Card. Både skötte sej alldeles utmärkt i det trånga ridhuset. Nog är det bra miljöträning med hundutställningar även om man får ta det för vad det är.....Båda fick hederspris och fina kritiker. Daizy blev bäst i rasen så hon slog brorsan denna gång.

                  


Om två veckor ungefär är det dags att kolla Bea med uktraljud för att se om där är några valpar. SPÄNNANDE! 

Av Tina Johansson - 16 oktober 2011 19:25

Ett stort grattis till Malin och Abbe till titel LP 1!!

Ni har varit otroligt duktiga och fixat detta på tre tävlingar-jag är mycket imponerad och stolt. Idag dessutom på hela 185 poäng!

 

Här har varit lite sjukstuga i veckan men nu är alla ganska pigga igen!               Och så länge hösten är så här så är den välkommen!        





Av Tina Johansson - 12 oktober 2011 07:28

Bea började ju löpa förra helgen så igår var vi i Tidaholm och träffade "Indy"(Korad Diamond Bluff Mickey Blue Eyes). En trevlig och social hane som jag gillade mycket.

 

På vägen till Tidaholm stannade vi och plockade upp "Gunnel" med matte så vi fick en pratstund och så fick jag se lilla charmtrollet. Hon är en jättehärlig valp som det ska bli spännande att följa!       Jag har passat på att ta lite nya bilder på Bea medan hon bott här några dagar. Nu är hon tillbaka hos sin familj igen och vi kommer att kolla henne med ultraljud om en månad ungefär. OM hon nu är dräktig så bör hon valpa vid Luciatid.          









Av Tina Johansson - 7 oktober 2011 20:23

Ännu ett positivt HD ED resultat. Denna gången grattar vi Helena med Nessie (Lady The Winter)till HD A ED u:a. Bara en kvar och jag tror att resultat är på gång. Sedan är alla mina uppfödningar över ett år röntgade. Jag ska göra en hälsosammanställning snart och vill gärna att ni hör av er om ni har sett några krämpor hos era hundar som ni inte berättat. ALLT ska med såklart! Jag tror bara att vi kan föra rasen åt rätt håll om vi berättar både bra och dåliga saker

Nästa vecka är det spännande saker på gång-då åker vi förhoppningsvis till Tidaholm med Bea och träffar "Indy". Det ska bli SÅ spännande!


Tilly har visat sej positiv på fästingsjukdomarna igen och får en antibiotikakur. Vi har tränat lite uppletande idag så hon får göra någonting i alla fall. Vilken supernos hon har-måste erkänna att jag skäms över att jag aldrig kom till skott att tävla med henne i bruksklasserna. Kanske ska debutera nu istället!?

Här kommer lite bilder på Tilly och några på Bea..


                                   

Av Tina Johansson - 2 oktober 2011 20:23

Nu har vi lite roliga nyheter igen-vilken sommar och höst det är/har varit!

Lille Diezel har varit på utställning två helger i rad och fått HP båda gångerna och blivit BIM och BIR. Grattis Anna med familj!


Idag har Malin och Abbe varit på sin debuttävling i lydnad och det gjorde de med den äran! Ett första pris och en hedrande tredjeplacering. STORT grattis till er!


        Bea har precis börjat löpa så om allt går enligt planerna har vi kanske valpar runt Lucia ungefär.


Nu väntar vi bara på två Hd resultat till (kommer alldeles snart) sedan är alla mina uppfödningar som fyllt ett år röntgade. Tack alla för att ni röntgat era hundar-värdefullt för både rasen och mej! Hittills ser det mycket bra ut men vi ska väl inte ropa hej förrän alla resultat är officiella...

Sedan en liten bild på mormors lilla gosenos förståss!

 

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards