tillyhills

Alla inlägg under oktober 2017

Av Tina Johansson - 31 oktober 2017 19:46

I Fredags och Lördags hade vi kennelträff. Så roligt att träffa så många! Det var ca 20 hundar som kom    och eftersom alla bidrar med lite var så får vi oftast till väldigt bra träning trots att alla är på olika nivå i sin träning och har olika inriktningar. Tack till alla som kom och stort tack till min bror för att vi får vara i hans skog och tack till mamma och pappa för fin markservice. Utan er hade det inte funkat!

 Det finns många bilder på Tillyhills Kennel på FB för er som vill se. Här kommer ett litet urval från dagarna. 

                                                          Imorgon flyttar Sheena hit inför valpningen som blir runt den 17 november så nedräkningen har börjat! Håll tummarna för oss   

 


Av Tina Johansson - 10 oktober 2017 21:08

Nu har vi kollat ultraljud på Sheena och kan konstatera att hon är dräktig! Jag vet inte hur många valpar det är men ett "gäng"   Så om allt går bra kommer hon att valpa runt den 17 November. Visst ser de fina ut   


 

De här valparna kommer i första hand att säljas till förare med stort intresse för de olika bruksgrenarna. Jag förväntar mig hundar med stor arbetslust och de kommer att behöva en fast hand och en ägare som gillar att träna hund i ur och skur. Ni som är intresserade kan nå mig på 0701452660 eller min mail: millan72@hotmail.com Jag är inte så bra på att svara på SMS så maila istället!

 

Annars har det inte hänt så mycket här den senaste veckan, jag har börjat spåra mer och mer med Flippa och så har vi träffat lite olika släktingar förstås. Fotat lite som vanligt! 

                                       


Av Tina Johansson - 4 oktober 2017 19:13

I Söndags var Liza och IPOI IPOII BSLI BSLII BSLIII SÖHI KORAD LPI LPII Tillyhills Anti Cimex "Fräck" och bestod rasens första IPOII!

Nu har kenneln fött upp rasens två första (Mona med Black och Liza med Fräck) som bestått IPOI i Sverige, rasens första som är uppflyttade till Elitklass i Svenskskydd (Mia och Pu) och nu då IPOII! Jag har verkligen sjukt duktiga valpköpare! 

 

     

 

Det är fler som varit ute och visat upp sig i helgen. Vi var på utställning med några valpar i Nybro där Eddie blev BIR och BIG-R. Flippa blev BIM :) De skötte sig jättebra och det gjorde även Ziva som var med. 

           


Sedan skickar vi ett jättegrattis till Göran och Azzar som blivit certifierat Tjänstehundsekipage! 

 

Engla har plockat ytterligare en pinne i hoppklass med pallplats tre, grattis!

 

 

Ninja och Hyde var också ute och tävlade i helgen men fattades något ynka poäng för uppflytt. Bra jobbat, nästa gång tar ni det!

   

Nästa vecka ska vi kolla Sheena med ultraljud så håll tummarna!

 

 

Sedan lite nya bilder som vanligt!

 

           

 

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards