tillyhills

Alla inlägg under mars 2012

Av Tina Johansson - 28 mars 2012 15:41

Jag får nog börja med att be om ursäkt för att jag aldrig skriver i min blogg  ..

Jag skyller på att jag lyckades få både lunginflammation OCH kräksjuka och var i stort sett helt utslagen i två veckor. Men nu är jag pigg och ska försöka ta igen allt jag missade med bl.a träning av min lilla valp som inte är så liten längre (vägde 11,2 idag..). 

     

Till er som ringt kan jag bara säja ring igen för telefonen har varit urdragen nästan varje kväll!

Jag har haft glädjen att träffa några av Monstervalparna i veckan och de är sociala och trevliga och jättefina!

                    Sedan har jag träffat finaste Vilja som varit och tävlat lydnad och fått ett hedrande förstapris och en tredje placering på sin första tävling. Grattis Nathalie!

       

 Även om jag inte "tränat" Mindy så mycket så har hon träffat många andra hundar och varit i lite olika miljöer. Hon är en trevlig och enkel hund att ha att göra med! Nu tränar jag mest kontakt, passivitet och vardagsregler. Sitta lugn och fin INNAN man får leka med kompisar osv..

                     

Den 14/4 kommer vi att ha en träff hos mina föräldrar i Gåsamåla. Det blir hundar i olika åldrar så vi kommer nog att dela upp oss lite men fika ihop osv. Pappa har lovat att grilla lite korv till oss och mamma skulle visst baka något gott till kaffet  ..

På schemat står spårning för de som vill göra det, lydnad och så valpträning. Mamma kommer att hålla lite utställningsträning för de som vill det.

Hör av er om ni tänker komma så jag får ett litet hum om hur många vi blir. 

 

Sedan lite mer bilder såklart!

       

 

 

 

 

 

Av Tina Johansson - 2 mars 2012 08:43

 

  Förra helgen var Suzan och Nikki (Tillyhills Swiss Miss) på utställning SBK off. Det gick jättebra och hon fick Excellent, CK och 3:a bästa tik. Grattis!

 (Tack till Maja för bilderna.)

Här har vi legat nerbäddade i stort sett hela veckan i världens influensa men idag känns det faktiskt som att det finns lite hopp om att orka något.

Jag har skrivit tidigare om utställningen som SBK Nybro ordnar den 6 Maj. Jag kommer att åka med Mindy och även Bea kommer nog att ställas ut där. Musse ska nog tävla Elitlydnad och Daizy ställas ut. Det verkar som om "Jacko" Cookie Monster och "Ice" Belsebub och "Kairos" Lucifer kommer. Gå in på www.nybrobrukshundklubb.se sista anm dag 31/3 för utställningen och den 14/4 för lydnaden


       

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards