tillyhills

Alla inlägg under april 2010

Av Tina Johansson - 10 april 2010 18:37

Idag har valplådan och den OTROOOOOOOOLIGT snygga plastmattan kommit på plats. Eftersom vi har trägolv i valprummet så är det lite mer praktiskt med plastmatta av förståliga själ. Tilly brukar ju inte vara i sovrummen men nu ska vi campera ihop hon och jag. Lite extra Ceterizin och lite Bricanyl så brukar det gå bra. KAN bli en och annan Betapredkur de närmaste månaderna också, men det är det värt! Linus och Tilly har invigt min tjusiga bädd och VÄNTAR och LÄNGTAR.....Tilly går mest omkring två meter bakom mej och suckar och pustar, är lite flåsig och det kan jag förstå så tjock som hon är. Hon MÅSTE bara vänta en vecka till även om man tror att hon ska börja valpa vilken sekund som helst.         


Fast när Linus och Tilly tänkte efter så tyckte de att det finns skönare ställen att ligga på medan man väntar....     

Så man kan just undra VEM som ska ligga i valplådan inatt!??


Jag har klippt ganska mycket av pälsen också idag, lite lättare att sköta vid valpningen o.s.v Hon ska ju liksom inte på någon utställning på länge-eller antagligen aldrig mer känns det som. Det skulle vara om flera av hennes valpar ska på samma utställnig så hade det varit kul med en avelsklass!

Mat äter hon ganska dåligt och jag får blanda i lite Mamma Scans för att få i henne valpfoder som är SÅ viktigt nu i slutet av dräktigheten Jag använder Hills foder men har beställt hem Royal Canin Starter och First Age Milch som brukar ha lite högre smaklighet, vällingen är dessutom perfekt att ha vid valpning och första dagarna efter när det kan vara svårt att få i tiken tillräckligt med vätska.

Nåja det spelar nog ingen roll om det blir jag som får sova i valplådan man sover ändå lite dåligt när man ligger och tänker på ALLA hemska saker som kan hända vid en valpning.... Jag har sett för mycket och blivit lite miljöskadad tror jag!

Fortsättning följer en annan dag!  

Av Tina Johansson - 9 april 2010 19:24

Idag har Madde och "Bea" (Tillyhills Beata Stonehill) varit här. Vi skulle träna lite lydnad med Tilly som störning. Bea är så glad och busig när hon kommer hit och ÄLSKAR att leka med sin mor som av förklarliga själ är lite mindre leksugen för tillfället. Träna vill hon och förstår inte alls varför hon bara får göra små enkla saker.

Bea och Madde är jätteduktiga, men Bea orkar inte fokusera så lång stund i taget ännu och som sagt inte här hos oss.

Snart ska de börja med vallträning "på riktigt" och det tror jag kommer att gå kanon! Nu får tjurarna på gården passa sej...

Efter träningen fick både Tilly och Bea bada i den översvämmade Lyckebyån. Jipppieeeeeeeeeeee, superkul, tyckte båda. Tack Madde för en trevlig eftermiddag-du har en supertrevlig och duktig hund, fast hon kräver sin ägare hehe....             

Av Tina Johansson - 8 april 2010 11:09

Igår kunde jag inte låta bli att ta en röntgenbild av den redan stora tjocka magen. De är fortfarnde dåligt röntgentäta då skeletten inte är så utvecklade ännu. Men valpar är där i alla fall och det ser ut att vara ganska många. Nu får vi bara hoppas att allt ska gå bra med valpning o.s.v  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards