tillyhills

Direktlänk till inlägg 20 april 2010

VALPLÅDAN FYLLS PÅ

Av Tina Johansson - 20 april 2010 06:49




Nu ska jag försöka hinna skriva lite snabbt om läget. Hittills har vi fått 9 valpar 5 hanar och 4 tikar. Min mamma sitter och passar medan jag hafsar ihop lite här. Jag tror inte det kommer fler men vet inte säkert ännu-den senaste kom klockan 11 och den första vid 02 inatt.

Det ser ut att bli en jämn och fin kull och Tilly är otroligt mån om sina små, alla har varit mycket snabba att dia och det är lugnt och tyst i lådan. Roligt med så blandade färger-lite svårt att säja ännu om det är blue eller red merle. Det är även en tik som troligen blir röd trefärgad hon såg svart ut först. En hane är röd det syntes direkt. Lägger in lite bilder nu sedan blir det inget mer fotande idag, Tilly ska få vila ut i lugn och ro. Vem som kommer att få vilken valp bestämmer jag inte ännu. Först måste vi se att alla ser friska ut o.s.v

Kommer att uppdatera så ofta jag hinner!     Hanar   Tikar   hane+tik   Tikar  




          

 
 
Ingen bild

inga-lill

20 april 2010 07:08

Härligt:)

 
Ingen bild

lena

20 april 2010 07:25

GRATTIS !
Lycka till med fortsättningen av valpningen.
Kram Lena

 
Ingen bild

Nathalie

20 april 2010 07:39

Åh, men detta är ju så spännande så att man dör... Du måste skriva något om underverken, eller är det bara jag som lyckats få upp sidan innan du hunnit med att publicera?! *Ivrig, nyfiken och leende* :)

 
Ingen bild

Suzan

20 april 2010 08:07

Nu är spänningen olidlig, kollar bloggen varje timme nu ;-)Jobba på!

 
Ingen bild

Suzan

20 april 2010 08:09

HMMM... undrar om det blir dubbla kommentarer nu?
Men spänningen är helt olidlig ...
Kollar bloggen varje timme ;-)

 
Ingen bild

Cecilia Andersson

20 april 2010 08:23

vilka små underverk, även om man bara ser bakänden av dem än så länge=)
hälsa Tilly grattis!
/cecilia med familj

 
Ingen bild

Sara

20 april 2010 08:25

Åhhh så sött! Jag antog detta då de va tomt i bloggen igår! Hoppas allt gått bra å att mer info å bilder kommer så fort du får tid! Jag har drömt om valpar heeeela natten! Haha!

 
Ingen bild

Heléna

20 april 2010 08:37

Grattis till dom små underverken! Helt tårögd när jag ser den brune:)
Kram från Heléna och Chili

 
Ingen bild

Julia Andersson

20 april 2010 08:44

Åå va kul! Grattis! hoppas det blev många friska fina valpar! :)
Kram Julia

 
Liza,Lotus&Pax

Liza,Lotus&Pax

20 april 2010 08:54

I egenskap av farmor paxar jag nu samtliga valpar för egen skull. Tina, du kan få en, men annars tror jag att jag behåller samtliga!
Hel underbara och vad roligt att de är så många och så olika fäger!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

HUNDDAGIS

20 april 2010 09:14

Vi vill grtaata till dina små sötnosar,vi kommer att följa din sida för att se hur många det blir.

Annika och Susanne

 
Ingen bild

Christine

20 april 2010 09:21

ÅHHHH!!! Vilka godingar :)
Grattis!! Hoppas allt gått bra.
/Christine

 
Ingen bild

Fia

20 april 2010 09:32

Åhhh vilka underbara små sötnosar! Hoppas att allt är bra med dem och Tilly förstås./Kram Fia

 
Ingen bild

Lisa Pettersson

20 april 2010 10:09

Grattis!!! Dom ser helt underbara ut, hoppas allt går bra./ Lisa

 
Camilla

Camilla

20 april 2010 10:13

Grattis till alla valparna!!
Hittade hit via "morbror" Lotus.
Detta betyder väl att G2 har fått ett gäng kusiner nu då :)

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Inka

Inka

20 april 2010 10:33

Grattis!!!
Vilket härligt gäng!!

//Ingrid

http://www.wiitch-hoos.se

 
Ingen bild

inga-lill

20 april 2010 12:52

Lisa eftersom jag är gammelfarmor så har jag väl 1:a tjing ?:)Härligt med alla valpar Heja Tilly va du o din matte är duktiga.

 
Ingen bild

Suzan

20 april 2010 13:00

GRATTIS!! Vilket härligt gäng. De ser så fina och knubbiga ut, vilken supermamma hon är Tilly. Vila er nu för det kommer livligare tider snart!

 
Ingen bild

Johanna O Andreas

20 april 2010 13:19

Vilka sötnosar! Hoppas allt går bra!=)
Duktig hon är Tilly!! :)

 
Katta

Katta

20 april 2010 13:23

Härligt många små godingar. Ska bli väldigt spännande att följa kullen och se hur de utvecklas!!
Stort grattis och lycka till!!

http://realsugar.se

 
Ingen bild

katarina

20 april 2010 13:25

Gud så söta, hon är duktig lilla Tilly!
kram

 
Liza,Lotus&Pax

Liza,Lotus&Pax

20 april 2010 14:42

Inga-Lill: Kanske det kanske, jag ska tänka på det!

http://www,lizashundar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Catrin

20 april 2010 15:54

Grattis! Vilka fina valpar,kul med så många olika färger. Helt underbara!
Glad att jag inte ska välja valp i denna kullen det hade jag aldrig klarat.
/Kram Catrin o Abby

 
Ingen bild

Sara

20 april 2010 16:41

Viken stor kull det blev! Nu är ju väntan olidlig tills man vet vad som händer å vilken som kan bli min! Det blir en efterlängtad valp!!! :) Stort grattis till er alla!

 
Ingen bild

Cecilia Andersson

20 april 2010 17:35

vi har följt bloggen under dagen mellan plantering av smultron och promenader=)ett yrväder till hund är allt som fattas!LIam sitter och tittar på korten av valparna och pekar och gör snarkljud=)
vi väntar med spänning på vem som får komma till oss=)
Cecilia och Liam och Niclas

 
Jenny

Jenny

20 april 2010 19:38

Wow! Grattis till valparna! Har varit inne här o kollat endel. Det är ju såå spännande! Särskilt när det kan bli alla fyra färgerna o så blev det ju! Lycka till!!

http://www.freewebs.com/sallyswe

 
Ingen bild

Marianne

20 april 2010 22:26

Ingen Bikkie-färg, så synd....

 
Ingen bild

Stina (Tillyhills Coolfly)

20 april 2010 23:27

Grattis mamma!!!! Vilka fina syskon jag fått!

 
Marie L

Marie L

20 april 2010 23:44

Stort grattis till kullen! Ska bli kul att följa alla barnbarn och kusiner!
Hälsningar Marie med "Morfar Minos" och kusinen Lystra

http://www.123minsida.se/Minos

 
Ingen bild

bibban

21 april 2010 08:09

grattis till valparna

 
Annki och Busy

Annki och Busy

21 april 2010 10:30

Busy och jag skulle gärna vilja komma och busa och pussas sedan!!! Grattis grattis till vackra valpar!

http://www.husdjursboden.se

 
Marianne

Marianne

22 april 2010 09:19

Grattis till en rejäl kull med en läcker blandning av färger. Och så skönt att valpningen gick bra. Jag håller tummarna för en fortsatt lugn och problemfri valptid.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Charlotte

Charlotte

22 april 2010 16:53

Stort grattis till en färggrann och fin kull!! Det ska bli roligt att följa dem på bloggen framöver.

Kram!

http://skarin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anki

25 april 2010 22:10

Hej och Grattis till dom fina valparna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards