tillyhills

Direktlänk till inlägg 17 september 2017

NERÅT OCH UPPÅT

Av Tina Johansson - 17 september 2017 20:01

I Fredags var det dags att säga adjö till Tilly som var min första aussie och vår stamtik. Hon har varit lite knackig ett tag och blev totalt döv och lite småsenil för några månader sedan och har haft lite problem med att hoppa upp osv ett tag. Hon har alltid varit med mig på allting och att behöva lämna henne hemma och åka iväg med de andra var inte rätt mot henne som alltid kunnat gå lös överallt och haft stenkoll på mig. Svårt att ta beslutet men i förra veckan blev hon lite sämre och då var det dags. En hund som henne får jag nog aldrig igen och det är hemskt tomt här hemma. Tilly har varit kärnfrisk hela livet förutom fästingsjukdom och juverinflammation i samband med en valpkull och hon har aldrig behövt koppel någonstans. Hon har varken brytt sig om andra hundar, människor eller andra djur. Stor arbetslust och en naturlig av/på och en fantastiskt trogen kompis har hon varit. Hon har haft fyra valpkullar och hjälpt till att fostra de andra kullarna vi haft här med stort tålamod och lekar. Tilly blev 13 år och tre månader.

             

 

 

           

Tack finaste Tilly du kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta, jag skulle kunna skriva en hel bok med alla egenheter och påhitt du haft   

 

 

Sedan till något roligare! I Fredags var vi och parade Sheena med Korad Ojoys Arran så om allt går enligt planen kommer vi att få valpar i halva november.

           

Arran är en jättetrevlig, social, okomplicerad hane. Det ska bli fantastiskt roligt att följa den väntade kullen.

 

 

Denna helgen har det varit många Tillyhillshundar på tävlingsbanorna runt om i landet från Norr till Söder. Idag har tre blivit uppflyttade lkl spår! Grattis maggan och Tango, Eva och Twiggy och Katarina med Doris   Vassi, Ninja, Azzar och Trollan har också varit ute och visat framtassarna, heja er alla och stort tack för att ni åker ut och visar upp er och gör fin reklam!

 

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards