tillyhills

Alla inlägg under november 2013

Av Tina Johansson - 17 november 2013 19:26

GRATTIS Catrin Scholl och Tillyhills Hot-Abbeyhill  "Abby" till uppflytt ELIT i lydnad på första försöket i 3:an. Klassvinst blev det också!


 

GRATTIS Elin och Tillyhills Lucifer "Kajan" till gk exteriörbeskrivning och titeln KORAD!

 

GRATTIS till Ina och Tillyhills Cookie Monster "Jacko" till gk exteriörbeskrivning och titeln KORAD!


 

Som det ser ut nu så kommer Jacko att användas i avel någon gång under nästa år på Kennel Skogsjentas.


Igår var vi och tränade lite på Karlskrona Brukshundklubb Mindy och jag. Hon är förig och trygg och vissa moment sitter faktiskt bra (det hjälpr att träna!). Hon hade nog kunnat bli riktigt bra om hennes ägare hade haft lite större tävlingsambitioner :P Jag lägger mycket tid på vardagslydnad och hyfs på mina hundar, kör ganska mycket uppletande, tränar rapport och sök, spårar lite, hoppas kunna fortsätta vallningen om det dyker upp lite får att träna på emellan kurstillfällena men finliret är liksom inte min grej. Jag coachar mina valpköpare så mycket jag hinner och tycker det är superroligt att följa dem och se valparnas för och nackdelar efter hand. Igår träffade jag Cisco och Sheena ur Beas senaste kull och Tillys valpar ur tre olika kullar Abbe, Daizy och Guinness. Som sagt det är helt fantastiskt att ha möjlighet att träffa dem! Malin ochjag testade lite rallylydnad med Abbe och Mindy eftersom banorna var uppe. Nåja-vi kanske måste träna ett par gånger till innan vi kan tävla ;)

     

Lin visade med Guinness hur det ska gå till!


Sedan tränade vi lite avståndslek med valparna och de fick testa stora bitstocken vilket de fixade med den äran! Cisco tyckte att figgen Malin behövde en puss också-de är vääldigt sociala de här djuren ;)

     

Lite blandade bilder från dagen!

                               

       




Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards