tillyhills

Alla inlägg under oktober 2013

Av Tina Johansson - 29 oktober 2013 17:44

Jag börjar med ett stort GRATTIS till två fina och trevliga Monsterhundar till deras fina resultat på MTt i Ronneby i helgen. Både Lucifer och Cookie Monster skötte sej med den äran och jag är superstolt över dem. Tack till Elin och Ina som förvaltar dem på ett suveränt sätt! Det ska bli så roligt att följa dessa ekipage när de ska ut på tävlinsbanorna.

 

Jag fotade inte så mycket på MTt men lite blder blev det i alla fall:)

                     

   


Vi har ju varit på utställning också! Vi var på Blekinge Kennelklubbs inoff. utställning Blekingemästaren förra helgen. Det var mest för miljötränings skull för valparna men det gick riktigt bra i ringen dessutom. HP till alla tre tikvalparna och till Fräck som blev BIM. Molly blev BIR-valp, grattis Ann-Sofie!

Alla valparna skötte sej jättebra och jag ha nog aldrig varit med om att alla visats så proffsigt som de gjorde denna gång. Snyggt jobbat! Mindy och Lilith fick inga HP men fick beröm för att de var "exceptionellt" välmusklade båda två :) Tja alltid något i alla fall!

                               

Av Tina Johansson - 9 oktober 2013 18:39

Det händer mer med Tillyhillsgänget än man kan tro när man tittar på bloggen...Det är ju så att jag skriver det mesta  på Facebook eftersom det går så mycket snabbare och når nästan alla som har hund från mej. Lite synd om de som inte har FB eller för andra intresserade. Jag ska försöka skärpa mej! Det är stor efterfrågan på valpar men här blir inga förrän tidigast hösten 2014 som läget ser ut. OM det blir valpar då får utvärderingen av Monsterkullen visa. Hittills ser det jättebra ut men de har ju inte ens fyllt två år ännu så vi får se. Tikarna jag har möjlighet att använda är i så fall Mindy (Vildvittra) eller Lizzie (Drak-Ulla).

   


Jag har lite nya bilder på valparna ur senaste kullen. Några bilder har jag "stulit" men de flesta har jag faktiskt fotat själv ;) En del har varit med tidigare i bloggen men det är ju lite kul att se dem samtidigt som de andra.

Det verkar vara härliga, envisa, tokiga, sociala, stabila och trevliga valpar med stor aptit på både mat, inredning och lösa tillbehör i hemmen ;)


Black, Sheena, Cisco, Molly, Mira

 

Molly, Fräck

 

Ebba med matte Carina

 

Ella

 

Asta en typisk Beabuse! 

   

Cisco

 

           


Inga-Lill och Daizy har varit och tävlat igen, nu senast bev de godkända på UHP och BSL1 Grattis!

   

Det är många som tränar mycket och jag ser jättestora framsteg hos många och får mycket rapporter från er som jag inte träffar så ofta. Nästa år kommer det att bli extra många Tillyhillshundar att slåss med på tävlingsbanorna!

       


På lördag ser vi fram emot en trevlig miniträff i Karlskrona och nästa helg  (den 20/10) ska vi springa i vänster varv i Ronneby ;)

             

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards