tillyhills

Alla inlägg under februari 2011

Av Tina Johansson - 17 februari 2011 11:58

Idag har jag träffat Abbe (The Riddler) en stund. Mycket trevlig och positiv hund, det ska bli spännande att följa honom detta året. Jag tycker verkligen att Malin lagt en mycket bra grund i hans träning. I slutet av nästa vecka fredag eller lördag kommer Liza, Lotus och Pax hit och hälsar på. Beroende av väder och vind så får vi se vad vi hittar på. Men någon form av träning + fika blir det. Har ni möjlighet så hör av er om ni vill komma en sväng.            

Vi kommer att träffas hemma i skogen hos mina föräldrar då det är lättare att släppa hundarna där och så har vi ju en bra korvgrillare där!


Dags för jobb! Som vanligt kommer det lite av veckans bilder också... Ha det bra // Tina

                                        

Av Tina Johansson - 15 februari 2011 18:28

Igår var det tvåårskalas på lite olika platser i landet. Tillys andra kull föddes ju på alla hjärtans dag 09. Oj vad tiden går.... Ett lite snabbt hopplock med bilder av dessa härliga hundar.                         


  


Tilly ska nog börja löpa snart så det väntar vi med spänning på. OM allt går enligt planerna så ska en tikvalp få fortsätta som min blivande avelstik. Drömma kan man ju alltid i alla fall. Det är ju mycket som ska stämma innan man kommer så långt...

Annars går vi mest och längtar efter sol och värme. Det blåser isande vindar ikväll och det blir mest lite uppletande för att sysselsätta hundarna.

I söndags var jag och fotade dessa sötnosar hos Riskullens Kennel.        


Av Tina Johansson - 7 februari 2011 20:56

Efter en ganska seg och lite trist början på året så börjar ljuset och lusten att göra roliga saker komma tillbaka. Ännu är här ganska mycket snö och framför allt is överallt så det är svårt att träna både hästar och hundar med någon reda. Vi har i alla fall träffat Inga-Lill och tränat lite rallylydnad. Tilly och jag är ju hennes träningsobjekt när hon ska bli värsta rallylydnadsinstruktören. Det är faktiskt knepigare (och roligare) än jag trodde. Hunden kan nog men de där skyltarna som matte ska kunna är något värre hehe..STACKARS Inga-Lill,hon kommer aldrig att bli godkänd om det ska hänga på mej!


        

Vi väntar på att Tilly ska börja löpa snart och intresset för den planerade kullen är redan ganska stort.

Det är en del mycket okunniga som hör av sej och mest är ute efter blå ögon eller en häftig färg. De valpköparna får leta någon annanstans och kanske helst annan ras egentligen. Vår ras är ju så mycket mer än en kul färg om man säjer så....Men många vet vad de vill ha och är väldigt pålästa, jag tror att vi kommer längst i rasen om man är ärlig och berättar alla både FÖR-och NACK- delar med just kullen man planerar. Vissa linjer passar nog bättre till vissa valpköpare och där måste vi vara så ärliga som möjligt för att slippa få problem senare. Det finns ju mycket fakta att söka på SKK.se /hunddata för er som går i hundköpartankar. Ställ även oss uppfödare mot väggen! Liza har ju skrivit en artikel som är både läsvärd och underhållande så för er som missat den :  http://lizashundar.bloggplatsen.se/2011/01/12/4352305-aussien-en-bruksras-eller-vad-fan-hande/

Så mycket nyheter har jag inte precis, håller på att kolla om vi kan få till ett MH för alla skurkar här i närheten och dessutom någon form av valpträff i sommar för alla Tillyhillshundar. HD/ED rtg närmar sej också för skurkarna och det är ju spännande. De fyller ett år den 20 April och jag hoppas att alla röntgar så fort som möjligt efter den dagen-inget att hålla på!

Kull 2 fyller två år den 14 februari och där har jag en mycket tråkig nyhet. Busy har fått en mycket elak och snabbväxande tumör som inte var operabel och därför avlivats för någon vecka sedan. Jag har varit jätteledsen för det men det är antagligen bara en bråkdel av hur hennes familj känt det.

Annars jobbas det på med träning både här och där får jag små rapporter om. Jag vet att det är flera som är på gång att börja/fortsätta tävla under våren/sommaren. Lycka till allihopa och glöm inte att ringa om det dyker upp frågor/bekymmer eller något annat som ni bara vill berätta om!

        


Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards