tillyhills

Alla inlägg under april 2014

Av Tina Johansson - 17 april 2014 21:11

Om allt går som vi hoppas så kommer Tillyhills Drak-Ulla "Lizzie" att valpa i mitten av Juni. Lizzie är en trevlig, sund, fartig, miljösäker, tyst och okomplicerad tik ur Tillyhills Beata Stonehills första kull. De är inte så gamla ännu (2 1/2 år) men vi har mycket dokumenterat redan, 2 hanar är Korade, 9 av 10 röntgade (alla fria på både höfter och armbågar), 7 st har gjort sina MHn och alla var sociala med stor nyfikenhet/leklust och har gk på skott. De har alla varit friska så här långt och har stor arbetslust. Lizzies mamma Bea kommer också ur en kull med sunda hundar som jag vet mycket om. Av 8 stycken har 7 st A-höfter och en C, alla är skottfasta och 4 st Korade. Ni kan se mer fakta under knappen kullstatistik på min hemsida www.tillyhills.se

Lizzie tränas framförallt i sök där hon visat stor talang, hon är även en lovande hund i både lydnad och agility och däremellan världens goaste kompis och familjemedlem med ett hjärta av guld.

     

     

Hanen vi använt är Korad LPI LPII LPIII SELCh Real Sugar Inter som jag tycker väldigt mycket om. Han är också en liten smidig Aussie med stor arbetslust, social och sund. Han är uppfl elitkl spår och hkl sök. Både Lizzie och Lotus är nyligen ögonlysta ua och även DNA-testade (och fria) för MDR1,PRCD/PRA, HC m.fl                 

         

 

Vi har en kull tidigare efter honom som ni kan se mer av under Skurk-kullen på hemsidan.

Här nedan kan ni se några bilder på några av avkommorna.

 

 

       

                 

Av Tina Johansson - 6 april 2014 20:56

Som vanligt är jag urdålig på att uppdatera bloggen så det har ju hänt en del sedan sist...

Jag börjar med ett jättegrattis till Pepita och Timi (SEAGCh Tillyhills Humpty Dumpty) som kom 2:a på Årets Agilityaussielista. Dessutom ska Inga-Lill ha ett stort grattis till placeringar i både lydnad/spår/rallylydnadslistan med Daizy-ni är toppen!


Igår hade vi en otroligt trevlig och givande dag på Guldhunden Arena med Brukslydnads/Lydnadskurs hela dagen. Tack till Liza Hasselquist och Mia Oskarson för stort engagemang, bättre instruktörer kunde vi inte haft. Roligt att så många ville vara med, det var 12 hundar varav 10 från Tillyhills. Det var ju ganska olika åldrar och utbildningsnivå på alla ekipage som var med men jag tror och vet att alla fick med sej många nya verktyg hem i bagaget att jobba med-inte minst jag själv :) En sak känner jag och det är att det är bara en själv som sätter begränsningarna för de här hundarna! Ingenting är omöjligt om man lär sejförstå vad det är för hund man har...

Tyvärr är det jättesvårt att fota inne i arenan så det blir bara en liten sammanfattning här.

             

Till sist kan jag meddela att Lizzie har börjat löpa så förhoppningsvis blir det valpar framåt mitten av Juni! Så himla spännande :)


Håll tummarna för att tycke uppstår mellan dessa två finingar...

       


Fortsättning följer!


         

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards