tillyhills

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2015

VALPARNA ÄR HÄR!

Av Tina Johansson - 29 oktober 2015 09:51

Då har valparna anlänt! Fem dagar för tidigt kom de igår kväll. Det blir bara en hastig uppdatering här just nu eftersom jag är lite halvtrött efter en vaknatt!

Mindy har skött sig fantastiskt bra. Vilken otroligt lugn och stabil tik hon är    Vi har just varit iväg och tagit en röntgenbild för att säkert se att det inte var någon valp kvar. Hon är fortfarande lite tjock nämligen..Som tur var så var det tomt. Det blev 9 valpar men en var helt livlös när den kom ut och jag lyckades inte få liv i den. Men 8 stycken känns som en alldeles lagom kull till en förstföderska :)

Det är 4 hanar och 4 tikar, ska bli fantastiskt roligt att följa dem!

       


 
 
Ingen bild

Jacqueline

29 oktober 2015 16:51

Men så fina! vilka färger blev det? Eftersom jag är intresserad av att välja Aussie som min nästa hund så ska det bli så roligt att följa de har valparna! :D Lycka till med dem!

 
Sara

Sara

30 oktober 2015 01:39

Åhh vilka fina valpisar! Vad skönt att det har gått bra även fast det var en som inte klarade sig :(

http://hundkattfamiljen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malin

30 oktober 2015 10:04

GRATTIS!!!😊
Kram Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards