tillyhills

Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Tina Johansson - 3 maj 2013 21:30

Bea ÄR dräktig! Ultraljud kollat i måndags och där var ett "gäng"-vet ej hur många..

 

Men nog har hon ändrat form lite redan i alla fall :) På bilden hälsar gänget på Linus när han kommer från skolan. Det är kul att ha Aussie för man är ju liksom alltid efterlängtad!


Den första Maj hade vi en träningsträff hos mamma och pappa i Gåsamåla. Tusen tack för god markservice och även tack till min bror som lånar ut sina marker så vi kan spåra o.s.v

Vi hade verkligen vädret på vår sida med solsken hela dagen.

Förmiddagen började vi med att lägga spår efter varje hunds förutsättningar. Jag tror att alla var nöjda med sina hundar, Mindy skötte sej jättebra och jag känner att jag kan öka svårighetsgraden nu.

   

Efter kaffe och nybakade bullar gav sej Liza ner på ängen och körde lydnadsträning med var och en som ville ha råd och tips. Tusen tack för den möjligheten Liza!

Jag fixade med en uppletanderuta, Maggan som varit snäll att ta med sina agilityprylar gjorde en rolig bana som alla fick testa. Tusen tack Maggan!

Sedan hjälptes vi åt att köra lite budföring också. Alla är så ambitiösa och duktiga! Vi har verkligen ett toppengäng med mycket kunskap tillsammans.

Efter korvgrillning och uppflyttningstårta tog Leif med pistolen och körde skotträning med oss som var kvar (Abbe, Daizy, Lizzie och Mindy) Alla skötte sej jättebra, även Leif. Tack Leif!

Så sammanfattningsvis hade vi en supertrevlig dag som vi förhoppningsvis kan göra om så småningom lite längre fram i sommar...

                                       

 


Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards