tillyhills

Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

PRESENTATION

Av Tina Johansson - 4 juli 2011 17:10

Jaha då var 6 veckor snabbt förbi...Valparna växer och blir busigare och mer påhittiga för varje dag.Och jag blir rynkigare och mer och mer gråhårig för varje dag! De har haft en liten tendens att vakna en gång i timmen några nätter nu de små liven hmmm... Det har varit så varmt på dagarna så de har mest sovit och sedan när det är svalt och skönt och börjar ljusna ute så är de övertygade om att det är dag! Som tur är glömmer man mellan varje valpkull hur mycket liv en så liten kropp kan föra.

Men ANNARS är allt bara roligt. Det är otroligt charmiga tuffa och sociala valpar med ett stort föremålsintresse redan.


Här kommer en liten presentation av var och en:

TILLYHILLS GENTLE CHARM "Nanook" en godmodig mycket charmerande och vänlig kille som snart flyttar till Norge. Den snyggaste i nuläget-kvadratisk med jättemycket päls och ett vackert huvud.


          

Sedan har vi TILLYHILLS HOLY SMOKE "Diesel" en framåt liten buse med glimten i ögat som älskar allt och alla. Vill gärna vara där barnen är och bär väldigt gärna omkring på det mesta han hittar. Även han en riktigt vacker valp.

            Nästa hane den största och grövsta med väldigt starka färger och ett stort självförtroende, lugn och trygg som gärna utforskar saker och ting. Inte så bråkig med sina syskon som de andra...TILLYHILLS IT TAKES TWO TO TANGO

   


        Sist och kanske minst av hanarna har vi TILLYHILLS TRUMP CARD "Ares". En söt och charmig liten buse som vill vara med på ett hörn där det händer saker, gruffar gärna med sina syskon och har ett stort föremålsintresse och gillar att kampa med allt och alla.

       Så var det tikarna då , TILLYHILLS A REAL SUGARBABE kommer att flytta till Kennel Real Sugar och kanske bli avelstik någon gång i framtiden. Hon kommer på lillhusses begäran att kallas för Gunnel.Gunnel är ett riktigt litet charmtroll och yrvädret i kullen. Söt som en sockerbit men med skinn på näsan, fostrar gärna sina syskon och lägger sej gärna i en fight!

            Och så då min lilla TILLYHILLS OOPS A DAIZY som kommer att flytta till Inga-Lill och Bengt som redan innan har en hund från oss. Det blir deras hund men jag kommer att få möjlighet att låna in henne i avel om det skulle bli aktuellt. Daizy är otroligt söt och charmig. En snäll,social och  nyfiken liten valp som gärna har koll på var matte är. Lite humör kan hon också ta fram när det behövs minsann...

                    Eftersom jag har semester nu och vädret varit fint så har vi hunnit göra mycket saker med valparna. De har varit med vid sjön och nu får en eller två gå med små promenader i byn. De träffar mycket snälla människor och en och annan utvald hund, katt och häst.

         




 
 
Ingen bild

Anna

4 juli 2011 19:09

Vilka härliga små beskrivningar av var och en.
Snart tar vi över och du kan sova :-). För vem vill inte ha en morgonpigg buse i huset?!

 
Ingen bild

inga-lill o musse

4 juli 2011 20:51

Va fint du har skrivit om valparna, jag instämmer helt.Jag som har haft förmånen att få valptitt ofta.Jag tycker dom är kaxiga till att vara så unga. Snart så blir det valpflytt;-)))

 
Katta

Katta

4 juli 2011 22:14

Jättekul att få en närmare presentation av alla tussarna!! Snart snart är det dags.....Oj vad det blir tomt och tyst för dig då Tina ;)

http://realsugar.se

 
Ingen bild

Sara

4 juli 2011 22:54

Tina, vilka bedårande valpar å vilket jobb du gör! Jag blir lika fascinerad varje gång ja läser din blogg, för jag följer den (med lite vemod!) såklart fortfarande. Lite sorgligt att se nya valpar å känna igen sig i valpköpartagen men jag vet att jag har gjort det rätta å att lillkillen har de kanon nu. Ja hoppas denna kullen hamnar i toppenfamiljer å se till å gosa med dem nu innan de snart är tyst i huset igen! Stor kram från mig

 
Ingen bild

Suzan o Nikki

5 juli 2011 06:56

En underbar kull som jag tror Tilly har präglat jättemycket (även på utseendet ser det ut som)och det kommer valpköparna att ha mycket nytta av i framtiden. Jag önskar alla valpköpare lycka till i framtiden och gamlamatte Tina lugn och ro snart. Ni kommer inte att bli missnöjda med era Tillytussar. Stora sommarkramar från Suzan o Nikki

 
Annelie

Annelie

6 juli 2011 13:14

Tack Tina för presentationen. De är verkligen underbara allihopa men mitt hjärta klappar nog lite extra för Diesel - om man nu kan säga så när man bara sett dem på bild. Ska blir spännande att få följa den här kullen genom livet.
Kramar

http://www.mrcollin.com

 
Camilla

Camilla

28 juli 2011 20:24

Åh sicka finingar... fina beskrivningar om dem och bilderna ..de är ju bedårande. Blir spännande att se vad livet har att ge
dem..

http://ärteplättens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards