tillyhills

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Rubrik saknas

Av Tina Johansson - 31 juli 2011 11:39

Uppdatering av bloggen är inte min starka sida och det har varit mycket annat som varit roligare och nödvändigare än att blogga....

Alla valparna har ju åkt nu-det är ju redan två veckor sedan! Allt verkar funka bra i de nya hemmen och jag får bilder och rapporter. Tack för det! Det ser ut som att alla valparna är sociala och stabila individer och det är ju roligt, jag har gjort så gott jag kunnat med miljöträning här och det har alla fortsatt med kombinerat med passivitetsträning som är lika viktig den.

Nedan ser ni lite hopplockade bilder ifrån valparnas äventyr här hos oss:

 

                                            Daizy i sitt nya hem påhälsad av mamma Tilly   Daizy och halbrorsan Musse

 

Jag har haft förmånen att få träffa flera av mina "gamla" valpar också i sommar. Vi hade ju en trevlig träff för några veckor sedan då jag träffade Ascot och Stina som jag inte ser så ofta. Ascot(Svarte Petter) har ju flyttat till Mike och Anna som har halvsyrran Stina. Ascots HD/ED resultat kom dessutom i veckan och det var B-höfter och u;a på armbågarna. Grattis! Det verkar även som om han har en stor talang för spårning så det ska bli väldigt roligt att följa!

 

    Halvbrorsan Bozzi (Hot-Stuff) var också här med matte Annki. De är duktiga i sökskogen har jag hört...

    Det var fler som var här men jag fick inte så många bra bilder tyvärr men det är de hundarna jag träffar då och då  så jag tar fler bilder när vi ses nästa gång!

 

Sedan var Bilberry Bliss här och hälsade på och tittade på valpar. De var på väg till Öland på utställning där hon fick excellent och GK exteriörbeskrivning. Grattis!

Passade på att fotografera "Blinka" ihop med två halvsyskon och Tilly.

    Jag hade lite dåligt samvete för att jag bestämde mej efter många om och men för att ta en fjärde valpkull på Tilly men när man ser hur pigg och fräsch hon är så känns det bra.

        Jag har börjat att vända ut och in på hunddata för att hitta en passande hane till Bea. Man blir nästan lite rädd när man ser hur statistiken ser ut på vissa linjer och vad man avlat på men det finns mycket bra i Sverige också!

Kullen planeras i höst och går allt som jag hoppas så kommer det att stanna en valp här hos oss...

Lite bilder att avsluta detta inlägg med:

       

 

 
 
Ingen bild

inga-lill

31 juli 2011 15:13

Hej!
Tina sa att hon skulle gosa lite med Daizy, men hon försökte sno henne tillbaka. O den uppfödaren ska man lita på;-). Vi är helnöjda med Daizy , hon älskar verkligen barn o det tycker jag är bra.
Vi har varit på sem några dagar, hon har verkligen skött sig de lilla livet. Det vi har sett av henne desssa två veckor ligger verkligen på+ sidan, så vi får verkligen göra allt för att förvalta denna hund på ett bra sätt/inga-lill

 
Ingen bild

Anna

31 juli 2011 15:41

Kan bara hålla med dig Inga-lill. Diesel verkar också vara en väldigt härlig kille. Han finner sig i alla situationer på ett lugnt och godmodigt sätt. Och älskar barn...ja, verkligen.

Så med facit i hand är vi väldigt glada för denna fjärde kull :-).

Anna

 
Ingen bild

Suzan o Nikki

1 augusti 2011 10:55

Du är en riktigt duktig fotograf Tina. Jag har sagt det förut och jag menar det verkligen, önskar att jag kunde få lite talang av dig ;) Valparna i denna kull verkar vara lika trevliga som de tidigare och det är verkligen kul. Jag hoppas att vi får träffas nu under hösten och byta lite tankar och erfarenheter. Många kramar från Suzan och Nikki (o Sigge förståss)

Tina Johansson

2 augusti 2011 21:51

Jo de är supermysiga! Klart man får fina bilder med så fina modeller..Jodå vi SKA ses i höst!

 
Ingen bild

Mari

2 augusti 2011 12:49

Hejsan. Jag har försökt ringa er hela förra veckan och även idag för att få tag på er och prata lite valp och valpköp. Vart är ni? :-) Eller står det fel nummer på hemsidan? / Mari från Borås

Tina Johansson

2 augusti 2011 21:49

Hej! Jag tror nog att det står rätt nummer på hemsidan(men jag ska genast in och kolla!), men vi är ute mycket i det fina vädret. Försök igen eller maila mej på millan72@hotmail.com så kan jag ringa upp.

 
Ingen bild

Malin.U

3 augusti 2011 21:25

Halloj Tina!
Du ska inte ha dåligt samvete för den underbara "fjärde" kullen!!
Tilly är så fin och har inte "gått ner" sig på något sätt!!:)
Underbara bilder på Abbe och co!
Kram Malin

 
Carina

Carina

18 augusti 2011 17:59

Härliga bilder, tycker bild nr 8 med valpen och katten var så söt. De ser så osäkra ut båda två och söker trygghet hos varandra!

http://carinaduvefjord.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards