tillyhills

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Tina Johansson - 6 april 2011 11:36

Jag vet att många är nyfikna på några tecken på dräktighet hos Tilly men jag måste nog säja att jag inte märkt ett dugg ännu. Hon är väldigt pigg och alert, nästan mer än vanligt och äter bra. Hon brukar ju äta dåligt i framför allt slutet av dräktigheten så nu får hon ganska mycket mat. Hon är alldeles lagom i hull nu, vägde 22kg igår...          


Jag har pratat ganska mycket utfodring med framförallt valpköpare med blivande ettåringar denna veckan och nu är det ju dags för vuxenfoder. De flesta har ju gått på Royal Canin Junior och då är det ju enklast att byta till RC Adult. Jag har sett att en del hundar som inte är så förtjusta i det funkar jättebra på RC Golden Retriever eller German Shepherd som jag tycker är mycket bra foder. Annars om man har en frisk, pigg och glad vuxen hund som är bra i hull och mage, har en blank fin päls och man inte behöver ge litervis så spelar kanske inte namnet på tillverkaren så stor roll om det bara är annpassat för hundens ålder och behov...            I lördags flyttade Svarte Petter ifrån Sara i Halmstad till Mike och Anna i Ängelholm. Ni kan läsa mer om deras äventyr på www.pyttebo.se

Här kommer en bild från Mike på halvsyskonen som träffats på sin hundskola. Bonzo, Stina och "Lille Ascot"   Igår var "Abbe" här på besök. Vi tränade lite med Oodie och Tilly som störning. Det går verkligen bra med hans träning. Jätteroligt att se en så lyhörd och trevlig kille som lyckas fokusera trots allt som händer runtomkring. Man ser vad viktigt det är med grundregler och passivitets/miljöträning detta första år. Du är jätteduktig med din hund Malin!

                       


Här kommer lite av veckans bildskörd!                          



Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards