tillyhills

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

19 DAGAR!

Av Tina Johansson - 28 december 2011 21:38

Tiden går fort i valplådan. Alla har öppnat ögonen och har börjat fara omkring på mer eller mindre stadiga ben. De börjar bli otroligt söta och charmiga redan. Nu börjar man kunna se lite små personligheter, mer och mer för varje dag. Det är många som ringer och mailar om speciellt de merlefärgade valparna men är man bara ute efter en speciell färg och inte ens bryr sej om vilken stam eller hälsa/mentalitet som mina hundar har så får de vända sej någon annanstans. Självklart ska man ha en hund man gillar och fastnar för både till utseende och sätt men mentaliteten är ju så mycket viktigare än färgen. Man ska ju ha en hund att leva med och ha roligt med i många år och då ska det ju vara den som verkar passa en bäst såklart! Det är ingen som vet säkert vilken valp de ska ha ännu och det kan ev vara någon kvar att tinga till rätt hem. De säljs bara till dej som är intresserad av att träna och lägga mycket tid på din hund.

Här kommer lite nya bilder! Först några av hanarna

               

Sedan lite blandade bilder:

                   

Det var allt för idag, snart är det dags för lite smakportioner av valpfoder-hoppas kunna återkomma med bilder på detta i slutet av veckan!  

 
 
Mike Noberg

Mike Noberg

28 december 2011 23:24

Angående färg, så kopplar jag till Mark Rashid's bok 'A good horse is never a bad colour'......... Eller hur?

http://www.pyttebo.se

 
allibrall

allibrall

29 december 2011 16:24

Gud vad fin blogg, Jag älskar hundar så den här bloggen är nog en för mig! Kolla gärna min min handlar om mitt liv och jag har en hund i min familj :D Kram Allibrall<3

http://allibrall.bloggplatsen.se

 
Sabine

Sabine

29 december 2011 16:28

Underbara,jag vill också ha valpar i huset här!:D Hehe,jag förstår inte varför alla vill ha merlar när svarta is the way to go!!Hehe ok en leopardprickig merle är ju aldrig fel :P MEn hoppas de kommer till rätt hem av rätt anledning!Kramis

http://dirtysouthsaussies.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards