tillyhills

Alla inlägg den 4 februari 2020

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet   

Det blev lite omändringar i mina valpplaner då jag fick möjlighet att leasa Sheena för en kull till. Det blev ju inte riktigt som planerat med hennes förra kull då det inte blev någon tik över till mig av lite olika anledningar   Detta är en chans som jag kände att jag ville ta eftersom Sheena är det sista barnbarnet efter Tilly jag kan änvända. Så nu är hon förhoppningsvis dräktig med KORAD SPHIII Stjernborgens Kenzo En mycket trevlig och stabil hane som jag fastnade väldigt mycket för!

Så om allt går vägen kommer vi att ha valpar i månadsskiftet mars/april               

 

När vi var och parade så passade vi på att äntligen träffa ett par uppfödarkollegor och titta på hanen som ska bli Mazurkas tilltänkta kavaljer. KORAD SPHII Windedos Xante' som var en mycket trevlig hund och så himla roligt att äntligen få träffa Nina som jag babblat med i telefon en massa men aldrig träffat! Tusen tack för gästfrihet och en supertrevlig dag   

 

Valparna efter Xante och Mazurka planeras till sommar/höst 2020

mer info på www.tillyhills.se

       

Just nu håller vi på att utvärdera Uno och Mindys kull som just fyllt ett år. Hittills är fem röntgade och de är fria både fram och bak- MH i april, mycket spännande! Hittills ser våra två yngsta kullar väldigt lovande ut både hälso och arbetsmässigt men det är mycket som ska stämma såklart! De är jätteroliga att jobba med och har hamnat hos rätt köpare som passar in i vårat gäng! Tack för allt ni gör med era hundar och för att ni håller mig uppdaterad   

Här nedan kommer en liten blandning av bilder från lite av våra och valpköparnas aktiviteter! Vi träffas så ofta vi kan och hittar på saker och tränar ihop. Kennelträff blir det i Kristi Himmelsfärdshelgen och många små träffar då och då när någon vill hälsa på den gamla kennelmamman! Vid intresse av valp ring mig på 0701452660 eller maila millan72@hotmail.com Jag är dålig på att svara på SMS och säljer inga valpar som rena sällskapshundar!

                     

 

                         

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards