tillyhills

Direktlänk till inlägg 13 juni 2014

VALPAR! MH! RÖNTGEN!

Av Tina Johansson - 13 juni 2014 22:46

Den här veckan har onekligen varit spännande och händelserik! Igår kväll bestämde sig valparna för att det minsann var dags att komma och orsakade lite smått kaos här hemma eftersom jag tänkte att de inte skulle komma före söndag i alla fall   Jag jobbade till fem, hade lovat att passa barnbarnen hela kvällen, skulle leverera ett gäng kycklingar osv..Men allt har gått bra och Lizzie har varit så himla lugn och duktig med dem. Det blev 2 hanar och 4 tikar. Jag har inte velat störa dem så mycket så  det blir bara några dåliga mobilbilder idag. Bättre bilder lär ju komma ;)





       


Det jag egentligen tänkt blogga om var ju MHt som vi var på i lördags. Det var en jättetrevlig dag och hundarna skötte sej otroligt bra. De har ju precis fyllt ett år men visade redan stort mod och var nyfikna och (väldigt) sociala, alla med gk på skott dessutom. Det som gjorde mej extra glad och stolt var deras sätt att sköta sej medan de väntade på sin tur och mot varandra och andra hundar. Tysta och trevliga, men fullt ös på testet.

 Det ska bli så skoj att följa deras framfart på tävlingsbanorna.

                                                                                                                                                                                                 

Igår röntgade vi höfter och armbågar på den första i kullen (Fräck) och det såg bra ut tyckte vi i alla fall så nu får vi vänta tills SKK sagt sitt bara.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards