tillyhills

Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Tina Johansson - 16 augusti 2013 09:39

Jag börjar med ett stort grattis till Ina Hägg och Tillyhills Cookie Monster "Jacko" som vid första röntgentillfället hade C, men nu röntgades med ett B istället. Det känns toppen eftersom det inte verkar lagts så mycket tid på att få en rak och bra bild första gången. Nu var bilden jättebra och höfterna såg verkligen fina ut-känns mer rättvist! Alltså är 9 stycken ur Beas förra kull röntgade och ALLA är utan anmärkning både fram och bak! De har dessutom gjort mycket trevliga MHn, sju stycken är MHade och alla har gk på skott. De är ju inte så gamla ännu men många har kommit en bra bit på väg med sin Bruksträning. Härliga hundar med stor arbetslust. Ska bli spännande att se deras MT så småningom.

Lucifer var på utställning i Ronneby förra helgen och fick ett excellent. Grattis Elin! Det pratas ju lite om att Beas valpar är stora och visst några av hanarna ÄR stora men det har ju faktiskt varit en och annan hund som lyckats med bra bruksresultat fastän de vägt över 24 kg!! Tro det eller ej ;) Mindy väger 21 kg och det gör Lilith också, Lizzie väger 17 och Jacko 24,5 Kajan c:a 25 tror jag. Så har inte folk något mer negativt att komma med får vi väl stå ut HAHA!

   

Nu håller vi tummarna för Beas kull nr 2 när de ska ut i världen. Valpköparna kommer att förvalta dem på bästa sätt det är jag helt övertygad om! Det är framåt och sociala valpar. Kanske lite väl mycket nyfikenhet och envishet hos vissa. Undrar om alla valpköparna kommer att ha helgrått hår om ett halvår ;)


Vi planerar för en träff i oktober, mer info så snart datum är spikat.


Jag har börjat planera för en stor kennelträff till våren då jag hoppas att alla kan komma. Vi håller på att kolla upp plats att vara på där man kan hyra stuga eller campa. Troligen blir det i Maj.


Jag har börjat komma igång med Mindys träning efter en vår/sommar med alldeles för lite aktiviteter för henne. Har fått börja om lite från början men det känns riktigt bra! Hon är en rolig hund :)

       


Jag har massor med bilder som jag ska sätta mej och gå igenom från valparnas första veckor men det får bli en annan gång!

                               


Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards