tillyhills

Direktlänk till inlägg 5 juni 2013

Presentation

Av Tina Johansson - 5 juni 2013 20:13


Rapport från valplådan: Valparna är 9 dygn idag och jag upptäckte att några var dåliga i magen. Efer konsultation per telefon med Elisabeth veterinär på mitt jobb så tyckte hon att jag skulle kolla hur Beas mjölk såg ut. Jag tycker jag haft stenkoll på juvret eftersom Tilly haft mastit en gång och blev jättesjuk. Juvret har kännts helt ok och jag har kännt igenom säkert tre gånger om dagen och Bea har ju varit jättepigg. Kollade en gång till och när jag klämde ut mjölk ur vissa spenar så såg den inte helt okey ut  och Bea hade trots att hon nyss sprungit ute och lekt med Mindy faktiskt lite feber! Så nu är medicin insatt och vi håller tummarna för att småttingarna snabbt är bra i magarna igen och Bea frisk.  Tur att jag kunde sticka in till jobbet och få hjälp direkt! Det ÄR så mycket som kan hända med en valpkull och jag skulle nog behöva några små rosa tabletter med smileysar på ;)

           


Då var namnen bestämda i alla fall. Tack Liza med flera! För en del känns säkert namnen helknasiga men det är ju Punktema och ni som lyssnade på sån musik i slutet på 70- början på 80-talet tycker nog det är lite kul. Nåja något tema ska man ju ha ;)

     

Blue merle och vit hane, Friggin In The Riggin


       

Blue merle vit och tan tik, Asta Kask


   

Svart och vit hane, Black Flag


   

Svart vit och tan tik, New York Doll Hade inte tid att vara med på så många bilder idag.


       

Röd och vit tik, Ebba Grön (jo jag VET att hon är röd!).


       

Red merle vit och tan tik,  Flogging Molly


       

Red merle vit och tan tik, Sheena is A Punkrocker


     

En som inte kunde vara stilla på porträtten..Tant Strul red merle och vit tik


     

Red merle vit och tan hane, Anti Cimex


Slut för idag!




 
 
Ingen bild

inga-lill

6 juni 2013 08:14

Undebara små valpar, tur att du har så bra koll Tina . Men några rosa piller blir det inte ,för du blir så oredig ;))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards