tillyhills

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

UPPÅT OCH NERÅT

Av Tina Johansson - 7 augusti 2012 09:25

Jag börjar väl med att än en gång konstatera att jag är en kass bloggare ;( och inte kan jag lova att jag ska bli bättre heller men jag kan försöka :).

Vi börjar väl med den tråkiga nyheten som är att Daizy inte var fri på höfterna och att de dessutom dömde det till ett D...Men armbågarna var bra ;) För hundens skull är det nog inga större problem hon är ju en liten lätt hund så med lite sunt förnuft kommer hon nog att ha ett helt normalt hundliv. Däremot så sprack ju planerna på att kanske kunna använd henne i avel så småningom. Det är konstigt hur noga man än är med val av avelsdjur där det inte finns några större anmärkningar i generationer plötsligt ändå så drabbas någon enstaka individ...

Tja nu ska vi berätta lite roligare saker och det är att vi först får gratulera Maria och Bella på Winsome Packs till en stor kull med 11 valpar!

Sedan har vi ett jättegrattis till Pepita och Timi som blivit uppflyttade till Agilityklass 3. Snyggt och snabbt jobbat!

Flera framgångar har vi också på Rallyfronten där Mike med Stina fixat RLDF, också snabbt marscherat! Daizy och Musse tävlas också framgångsrikt i Rallylydnad.

Det är så sällan jag skriver här så det är lätt att glömma något resultat så påminn mej om jag missat något!

Nikki har fått tillbaka sina DNA svar och allt var o.k och även ögonlysningen, så nu Suzan är det ju bara att planera vidare då ;)..

I slutet av veckan får vi fint Norgebesök av Irene med familj och tillhörande hund Gentle Charm alias Nanook. Vi kommer att passa på att ses to/fred och vill någon annan dyka upp så är det bara att hojta till.

På lördag bär det av på SKK utställning med ett gäng så håll tummarna för oss!

Vi har väl inget större att hämta där, i alla fall inte Mindy och jag men vi kan ju i alla fall finnas där för att visa hur en Aussie av bruksmodell ser ut  ;)  

Jag har en massa nya bilder och här kommer en liten blandning..

Vi börjar med några bilder på Trojagårdens Bendicks och Ester (som kommer ifrån Door Keepers) som jag träffade en dag på Karlskrona Brukshundklubb :)

       

Bendi, Tilly och Ester


     

  Lucifer och Drak-Ulla har varit på besök!

     Vi har varit på kalas i Gåsamåla

           

Mindy har fått en ny kompis....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards