tillyhills

Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

I MOTVIND OCH MEDVIND

Av Tina Johansson - 7 maj 2011 20:15


Efter en helt otroligt kass vecka med magsjuka och Sofie som brutit sitt nyckelben IGEN så har det varit en trevlig hundvecka och helg i alla fall...  

 

Vi har fått ytterligare två röntgenresultat:Mr Freeze (Cody) och Swiss Miss (Nikki) har båda fått samma resultat som de andra, alltså HD A och ED 0. Stort grattis till hussar och mattar!

 

Idag har vi varit i Ronneby på ett trevligt MH med The Riddler (Abbe) och hans matte Malin. Det gick jättebra och de skötte sej galant. Både testledaren och beskrivaren tyckte att det var en mycket trevlig Aussie så vi sträckte på oss både Malin och jag. Han fick 4:or på kontakt och en tvåa på aktivitet och en 1:a på skottet-det är de bitarna jag kollar mest på när jag ska läsa MHn så det var siffrorna jag kommer ihåg riktigt. Protokollet ligger kvar i Inga-Lills bil men det finns ju snart att se på Hunddata för er som är intresserade. Kaaaanske kan vi få till en filmsnutt så småningom (Mac??). Så här väluppfostrad och välbalanserad är förståss en uppfödares dröm att få se sina ettårsvalpar vara...

 

       Imorgon ska Musse och Inga-Lill tävla lydnadstrean så vi håller tummarna såklart! Nästa helg har vi en liten dam ur andra kullen som ska ut på MH och om tre veckor är det dags för Beas korning, mentaldelen. Helgen däremellan ska vi ju VALPA om allt går som det ska-usch ja inte utan att man börjar måla upp scener man inte vill tänka på!

Magen växer i alla fall och Tilly är pigg och glad men lägger sej gärna och har koll istället för att lägga näsan i blöt överallt. Idag har hon hjälpt Linus att bygga en koja t.ex Jag kommer antagligen att ta en rtgbild på henne i början av nästa vecka för att veta ungefär hur många valpar där är.

   

      Ina hjälpte också till med att bygga koja.

   Det börjar bli dags att plocka fram valplådan i veckan så Tilly får bo in sej i den i lugn och ro sedan är det ju lite grejer som måste finnas hemma inför valpningen som ska ordnas. Men annars känns det som att allt är väl förberett. Många håller tummarna för en valp åt just sin familj och jag hoppas så klart på en för Tilly lagom stor kull och att så många som möjligt kommer att kunna få ett positivt besked. Jag väljer /eller låter aldrig någon välja valp förrän de är flera veckor eftersom personligheten är så mycket viktigare än färg och teckning. Det har hittills löst sej bra att göra så i alla fall.

Det var väl allt för idag-nu ska jag njuta av alla positiva Tillytussars resultat för jag vet som alla andra uppfödare att det kan komma saker som inte alltid är lika positiva också, hur noga man än är och hur väl man vill alla sina valpar och valpköpare.

Tack för all reklam ni sprider och allt jobb ni lägger ner där ute i landet // Tina

                                       

 
 
Ingen bild

Malin o Abbe

7 maj 2011 20:49

Tack för bästa stöd från Dej o Inga-Lill idag!
Nöjd med min fina Abbe Bus. 2:a på aktivitet blev det!

Kramis

Tina Johansson

8 maj 2011 08:40

Ja just det, ändringen är gjord!Hade dålig koll på siffrorna haha. Nöjd ska du vara med er insats-kanon!

 
Ingen bild

inga-lill o Musse

7 maj 2011 21:47

Ja något ska ju glömmas . Abbe är ju en snygging oxå, så Malin får allt visa honom i lite vänstervarv oxå;) Om det går som när vi miljötränade idag;) så får Musse o jag åka hem utan resultat det gick rent ut sagt skit. Men det finns rallylydnad , som Musse gillar för då är matte med hela tiden, Men Tina jag placerar honom aldrig , till någon långt in i skogen, han är våran Musse i alla väder ;)))))

Tina Johansson

8 maj 2011 08:39

Haha Inga-Lill inte ska våran sötaste Bästa Musse bo hos en tant i skogen. Det går lika bra med en farbror. Nej skämt åsido så är han den allra sötaste lilla Aussiekille man kan hitta ju! Håller tummarna idag.

 
Ingen bild

Suzan o Nikki

7 maj 2011 21:58

Härliga besked kommer slag i slag nu.Hoppas det aldrig tar slut... Grattis till dig Tina och njut av att ditt arbete visat sig vara rätt och tack för en alldeles fantastisk Skurkhund. Kram från oss i Sundsvall

Tina Johansson

8 maj 2011 08:36

Tack Suzan-vad roligt att du är nöjd med din bokstavsSkurk...alltså HDEDUA hehe!

 
Charlotte

Charlotte

8 maj 2011 01:06

Grattis till fina resultat & till valparna som ser ut att vara på väg!!

http://skarin.bloggplatsen.se

Tina Johansson

8 maj 2011 08:35

Tack Charlotte!

 
Marie L

Marie L

9 maj 2011 00:46

Grattis till fina röngenresultat och fint MH!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Ingen bild

Helena Mohlin

9 maj 2011 21:12

Kommer ihåg för ett år sedan ganska precis så var vi och hälsade på dig och Tillys "skurk-kull" och ... "jag mötte Lassie", sorry menar Nessie. Som var minstingen av skurkarna. Jag var lite för tidigt ute och hon såg väl ut som ett förvuxet marsvin (nä, lite mer än så men man måste ju överdriva lite) och hon tog sig kavat fram till mig och jag var såld. Och det är jag än!! Hon är helt fantastisk på alla sätt och tar alla med storm såväl vad gäller sin skönhet som sitt underbara temperament - kunde inte ha önskat mig en bättre hund. Lycka till med nästa kull Tina, du är en seriös uppfödare och det glädjer mig att jag valde rätt.

Tina Johansson

10 maj 2011 21:57

Tack Helena för dina gulliga rader. Jag är lika glad att jag valde rätt valpköpare till fina Nessie! Ska bli så spännande att följa er i framtiden...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards