tillyhills

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

TILLYTUSSAR PÅ G OCH HÖFTER MED A

Av Tina Johansson - 29 april 2011 20:23

Jag misstänker att det är många som vill se hur den blivande modern ser ut i nuläget..Här kommer några bilder som jag tagit i veckan. Tilly har gått upp nästan 3 kilo på 3 veckor och eftersom hon äter sparsamt så borde det nog vara något annt än mat som gjort viktuppgången!

             


 Veckorna flyger iväg och på söndag är det bara tre veckor kvar till väntad valpning. Jag har börjat ge valpfoder nu och håller tummarna för att hon vill plocka i sej så mycket som möjligt. Det kan ju bli bekymmersamt vid valpningen om hon inte får i sej vad hon behöver men ännu är det ingen fara i alla fall.


Vi hade avslutning på Klinikens hundpromenader i onsdags kväll.

Vi grillade korv och jag fotade lite.

            En hund låg kvar hela tiden vid fotograferingen annars var det ganska rörigt att få en gruppbild utan hussar och mattar... Vilken? Ja gissa haha! Linus fick vara valpvakt åt lilla Lordi till sin stora glädje.


Sedan har vi dagens allra roligaste nyhet och det är att resultaten på Abbes och Timis HD/ED resultat är klara och båda hade A-höfter och ED u:a . Nu är det bara "resten" kvar att bita på naglarna för. Nikki är röntgad så svaret borde komma i början av nästa vecka. 

Ha en härlig Valborgsmässohelg allihopa!

                         

 
 
Ingen bild

inga-lill

29 april 2011 22:43

Tilly är tjock, helt klart hoppas att det är ett gäng Tillytussar.Härliga kort , Grattis till fina rtg, resultat.Att Theo är poppis , är ju inte svårt att se ;)))

 
Ingen bild

Anna

1 maj 2011 14:59

Hej Tina!

Hon ser ljuvlig ut. Vi håller tummarna för att det finns små valpar i magen.

Anna med familj

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards