tillyhills

Alla inlägg den 23 april 2011

Av Tina Johansson - 23 april 2011 10:03

Tänkte önska alla Tillyhillshundar med hussar och mattar en skön helg! Alla andra som råkar halka in på bloggen får ta del av hälsningen -ingen nämnd och ingen glömd   

Med värmen kommer ju en och annan objuden gäst och Tilly har redan fått många fästingar. Jag är inte så glad åt att sätta på något medel nu när hon är dräktig men ska kolla några alternativ tror jag. Jag tycker att halsbanden(Scalibor) är det bästa fästingmedlet men det finns ju en uppsjö av medel att välja på och alla är bäst enligt tillverkarna...

Tilly har blivit lite rundare och dräktig ser det ut som att hon är.

Hon äter hyfsat men morronmålet är ingen hit. Hon ska över på valpfoder nu under sista halvan av dräktigheten- får se hur poppis det blir!

I onsdags åkte Oodie hem-det var många som ville säja hejdå till henne...         

Jag hoppas att hon inte blivit för mycket vildhund hos oss här i skogen-koppel har hon inte haft så många gånger sedan hon kom hit..Det är lite tomt med bara en hund i huset men förhoppningsvis blir det ju snart ändring på det. imorgon är det 4 veckor kvar till valpningen OM nu allt går enligt planerna.

Det är många som ringer/mailar om valp och jag blir förvånad över hur många totalt okunniga det är som är intresserade av rasen. Efter att ha pratat med mej är de nog inne på annan ras ibland. Sedan har jag svårt att förstå att man hellre väljer en valp efter föräldrar med dålig mental status för att få "rätt färg" än tvärtom.. Det här är ju  en arbetande hund-skit samma vilken färg den har. Eller jag kan förstå att man har en bild av hur ens blivande  hund ska se ut, men om man då inte kan tänka sej en viss färg kanske det är bättre att vänta tills en kull med seriöst planerade valpar dyker upp?

Hur eller hur så är det VÄLDIGT många seriöst satsande underbara Aussieintresserade som hör av sej också och alla är välkomna att rionga jag svarar gärna på frågor såklart.

Näpp nu är det dags att kila ut i det fina vädret!                       Sista bilden här är en liten hälsning ifrån Cody (Tillyhills Mr Freeze) som vaktar i huset ifrån denna position...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards