tillyhills

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

NU ÄR DET BESTÄMT!

Av Tina Johansson - 9 januari 2011 15:49

Ja som ni ser av rubriken så har jag bestämt mej nu...

Men först lite andra nyheter. Madde och Bea var på My Dog i helgen och Bea fick fin och rättvis kritik ....Lite för stor, mkt tilltalande hund, bra huvudform, ngt vinklade armbågar, bra topline, bra vinklar bak, rör sig sunt o paralellt, pris pga storlek' /Tja man tycker kanske att hon kunde fått en etta på den kritiken men vi vet ju att hon ÄR stor så huvudsaken att hon skötte sej bra och det gjorde hon. Madde hade förberett henne jättebra och visade henne kanon-bra jobbat Madde!

Fick några bilder av Marie-tack så hemskt mycket!  


Efter mycket om och men och kollande på hunddata, kennlar, telefonsamtal och bollande hit och dit så är det nu bestämt att Tillys tilltänkta hane blir KORAD LPl LPll SEUCh Chess Player Tarrak. Det känns jättebra och jag tror vi kan förvänta oss sunda, vänliga hundar med stor arbetskapacitet och ett stabilt psyke. Länkar och mer info kommer förhoppningsvis snart på www.tillyhills.se

Men här är lite bilder i alla fall som jag fått låna av Tarraks matte Tytti-tack så mycket!

          

Det ska bli hemskt spännande såklart så nu ska vi bara vänta på att Tilly ska börja löpa någon gång i februari/mars..

Ni som är ute efter en soffhund får ringa till någon annan, men ni som är ute efter en trevlig tränings/arbets/tävlingskamrat är välkomna att ringa.

Ha en bra vecka alla därute!

  

 
 
Ingen bild

Suzan

9 januari 2011 17:33

Gud så fin han ser ut! Ska bli riktigt kul att följa bloggen framöver. Det blir säkert jättebra valpar. Och apropå utställningar är ju ett andra pris ett väldigt bra pris egentligen. Så här står att läsa i SKKs utställningsregler om 2:a pris -
"En i typ och byggnad god hund, vars exteriöra fel inte är mer framträdande än att den kan sägas vara ett gott avelsresultat". Så en tvåa är ju mycket att vara nöjd över ändå!

 
Annelie

Annelie

9 januari 2011 17:41

Det kommer att bli finfina valpar! Tarrak är en underbar hund. Grattis till ett bra val.

http://www.mrcollin.com

 
Ingen bild

Sara

9 januari 2011 18:43

Å vilken snygging!!! Det blir spännande att följa! Ja missade ju både My Dog å Ascots halvsyster i helgen då vi kom till butiken i Sälen en halvtimme efter stängning! :( Typiskt!! Hur går de med planerna för MH å träff?? Kram från oss

 
Johanna, Max & Java

Johanna, Max & Java

9 januari 2011 18:47

Vilken snygg hane :), det verkar som ett bra val :D.

http://www.jareback.com

 
Ingen bild

Ulla

9 januari 2011 18:55

En riktigt snygg hund. Snyggt huvud (jag kollar det först) helheten ser jättebra ut, fina färger.
Jag tror detta blir jättebra. Spännande.

 
Ingen bild

inga-lill

9 januari 2011 19:40

Tarrak verka att vara en trevlig hund, och sen är han ju snygg oxå , ska bli spännande.

 
Ingen bild

Lena

10 januari 2011 07:12

WOW ska bli roligt att följa! Då får man väl se fram emot många härliga valpbilder i bloggen så småningom. Kul att det blir en kull till på trevliga Tilly!

 
Ingen bild

Malin U

11 januari 2011 19:29

Härligt Tina!

Verkar vara ett bra val, både av hane och att ta ytterligare en kull på Tilly!
Nu håller vi tummarna!

Kram Malin

 
Ingen bild

Ulrika Ferm Lekström

19 januari 2011 13:48

Hej
Mycket bra val av hane!! (Har Tarraks bror)
Tarrak för mig är en mycket bra Aussie. Lagom stor, snygg och med ett underbart temperament.
Lycka till!! MVH Nanook

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards