tillyhills

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2010

Rubrik saknas

Av Tina Johansson - 15 oktober 2010 09:34

Har inte haft så hemskt mycket att skriva om på ett tag. Allt flyter på här tycker jag. Vi tränar mest uppletande och lydnad, går i skogen och cyklar i det härliga höstvädret. Men mornarna är rejält kyliga nu och det gäller att förse hundarna med bra reflexer. På söndag åker vi iväg en vecka till Teneriffa, Sofie ska vara häst/hund/husvakt. Jag som alltid längtar hem innan jag ens har åkt längtar FAKTISKT lite efter värmen trots allt....

  


I Lördags var det klubbmästerskap i Rödeby och Linus blev Klubbmästare i 65cc klassen. Han placerade sej som 4 totalt av alla 65:orna som var där. Theo var med opch hejade på morfar o morbror.        

I söndags var jag förresten och fotograferade arbetand fågelhundar. Det var en utmaning, lite disigt väder och svårt att veta hur man skulle få bra actionbilder. Jag skickade på tal om det in lite bilder till tidningen brukshunden i våras de ha´de någon tävling. Igår fick jag mail om att jag vunnit ett par Muckboots för 1200:- så det var ju kul även om jag glömt vilka bilder det var...          

Sedan veckans roligaste besök! Igår var den senaste i Tillyhillsfamiljen på besök-Anna som tagit över Tillyhills Bilberry Bliss. Jättekul att träffas, hade jag inte behövt rusa till jobbet hade vi nog suttit och pratat ännu misstänker jag. "Blinka" var en trevlig hund med alla fyra tassarna stadigt på jorden (kanske inte bokstavligt talat...)som jag tror att vi kommer att se mycket positivt ifrån i framtiden. Go for it Anna!                

Sedan veckans bildmix!                          

Lycka till på Söndag ni som ska på utställning!   

 
 
Ingen bild

inga-lill

15 oktober 2010 12:59

Tina passa nu på att bada du som älskar bad;)
Bra jobbat Linus. Fina bilder som vanligt , Theo är väldigt stilig med skjorta o slips. Blinka var ju en snygging. Ha de gott på semestern;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards