tillyhills

Alla inlägg den 8 september 2010

Av Tina Johansson - 8 september 2010 06:52

Efter en helt underbar helg i Simrishamn är det vardag igen. Vi har haft superfint väder och Linus har burit hem sådär en 5 kilo stenar från stranden. Får se var de hamnar i framtiden förutom under gräsklipparen...

                  

I Söndags kväll hämtade jag upp Oodie i Spandelstorp. Stort tack till Henric o Malin som gav henne lift hem ifrån Lidköping och tack till Rebeckas pappa Peter som skjutsade henne dit!

Hon verkar nöjd med sitt boende här tror jag. Det är ju längesedan vi träffades (över ett år) men hon kände igen oss med en gång. Hon är en okomplicerad hund att ha så hon hänger med på allt vi gör. Koppel behövs inte och hon är lugn och fin med hästarna och har fått vara med mej på jobbet de första dagarna.

Tilly är inte lika snabb och smidig ser jag...hon ser väldigt klumpig ut bredvid yrvädret Oodie som väger 16,5 kg. Det är full rulle på Oodie och hon vill hemskt gärna bära runt på ALLT hon ser-allra helst Theos leksaker och alla pinnar i skogen vilket kan vara lite jobbigt så jag försöker köra lite kontakt med mej istället så hon tycker att jag är roligare än pinnarna... Ska se om det kanske blir lite lydnad och agilityträning i höst. Agility är ju Oodies och Rebeckas stora intresse.

      

        


Vi skickar ett grattis till Nessie med matte Helena som var på utställning i helgen. Det blev ett HP och BIM! Jätteroligt.

Träffade brorsan Abbe en stund förra veckan och tog några bilder.

    


Oodie och Tilly har träffat Anjas mördarpudlar också förresten...

 

    

Näpp-dags att sticka till jobbet- ha en bra dag alla därute!

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards