tillyhills

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Rubrik saknas

Av Tina Johansson - 16 augusti 2010 13:55

Måste erkänna att jag är en OTROLIGT dålig bloggare...Det var roligare när jag hade huset fullt med valpar!

Det har inte hänt så mycket på hundfronten sista veckan. Jag har träffat Malin och Abbe-vi hade lite inkallningsträning med störning och så blev det lite utställningsträning också. Zoe (Gullan) och Abbe ska ju debutera i utställningsringen till helgen så vi önskar ett stort lycka till! Hur det än går så är det ju ett ypperligt tillfälle att miljöträna och man har ju den bästa av alla när man åker hem hur eller hur... Fick inga bilder som gör Abbe rättvisa då det kom väldigt mycket vatten ovanifrån när vi träffades. Men visst är han en ovanligt charmig liten kille!     

Nu är det snart dags för Oodie att flytta hem till gamlamatte under hösten och vintern. OM någon ska från Stockholm och söderöver inom närmsta veckorna så vore det kanon om hon kunde lifta då vi har lite svårt att hinna skjutsa damen ifråga. Helst senast 26:e när matte åker på sin långresa...Hon är väääldigt liten och ytterst snäll och väluppfostrad så ni kommer knappt att märka henne alls!! Inte matte-utan oodie, menar jag.           

OM allt går som vi hoppas så KANSKE det blir en kull valpar på Oodie medan hon är här-men hon ska MHtestas och förhoppningsvis meriteras lite mer innan i så fall.

Ifredags var vi på Ölands djurpark en sväng. Där finns ju väldigt mycket för barn i Linus ålder att göra men inte fullt så mycket för djuren som bor där  

Tilly tyckte att det var sådär halvkul...hon är ju nöjd bara hon får vara med mej så det kvittar var vi är.         

Sedan har vi ju firat lite också-Linus fyller tio år idag!               

Theo fick också vara med på ett hörn.

Sedan lite obligatoriska ponnybilder att avsluta med!  

OCH lite bilder ifrån Crossbanan såklart. Det har varit kul på två hjul i helgen med JÄTTEMÅNGA barn och en och annan Cr(au)ssie!            

 
 
Suzan

Suzan

17 augusti 2010 09:59

Vilka härliga bilder - som vanligt. Är det verkligen på riktigt att Tilly vann Crosstävlingen? Hon är en duktig hund hon ;-)Abbe ser väldigt fin ut tycker jag. Nikki ser mest ut som en tandlös maläten och magerlagd skurkflicka. Vi ska också på utställning - den 11 september. Hur domaren ska kunna se något är en fråga för sig, Nikki är inte stilla mer än högst 2 sekunder åt gången. Hoppas ni får en fin avslutning på sommaren.

http://nikki10.bloggsida.se

 
Sara

Sara

18 augusti 2010 07:37

Hej å hp, va kul med nytt blogginlägg Tina! Ska inte säga nåt då jag vet hur snabbt tiden rusar iväg mellan gångerna på min! ;) Va fin han är Abbe, å stor! Ser ut som ja får ta å göda Ascot lite mer! Lycka till på utställningen bror å syster! Kram Sara och Ascot

http://www.ascotmymascot.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards