tillyhills

Alla inlägg den 22 juli 2010

Av Tina Johansson - 22 juli 2010 21:24

Ojojoj vilken värme! Fast man får försöka att njuta istället för att gnälla-snart nog är det grått och trist igen....

Typiskt nog kom det en stor last med foder till jobbet idag som just jag engagerade mej i. Det som brukar ta en 1/2 timme att bära in tog typ hela eftermiddan (pust), fast jag sprang faktiskt och fixade LITE annat emellan. På tal om foder så har jag börjat att ge Tilly Royal Canins Golden Retrieverfoder. Tänkte att pälsen skulle få lite hjälp på traven efter valpningen och det innehåller ganska mycket extra fettsyror med tanke på pälshundar. Schäferfodret har funkat bra på en av mina uppfödningar som hade lite dåligt med päls efter fällningen. Men som Tilly ser ut nu tar det nog ett tag innan hon ser klok ut igen. Kanske ska jag sätta till lite Viacutan också - eller får det väl ta den tid det tar helt enkelt. Fast hon är nästan pinsam att komma med nu...vi som ska iväg och campa-hon brukar vara en bra reklampelare för rasen annars: -Oh vilken lydig hund! Vad ÄR det för ras?? Jodå det är en Amerikansk Skabbråtta får man säja nu hehe..       

Fast man kan gömma henne bakom högt gräs!      

Vi var en sväng på Tjurkö i veckan. En liten fin ö i Karlskrona skärgård. Linus fiskade lite, men fick mest sjögräs på kroken.         Thomas fick en väldigt liten Gädda som Linus tyckte så synd om att den fick simma iväg igen. Sedan blev det ett svalkande dopp för hund och barn såklart!  

På valpfronten har det inte hänt något här i veckan men om ni kollar in Nathalie och Viljas blogg så kan ni se lite nya bilder på Skurkarna. 

Som det ser ut nu så kommer Oodie ifrån min första kull att bo här över hösten och vintern när matte reser bort. Det ska bli roligt att låna det lilla charmtrollet. 


Och så lite ponnybilder!         

  

Och några Theobilder förståss!         

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards