tillyhills

Direktlänk till inlägg 15 juli 2010

HUNDLIV

Av Tina Johansson - 15 juli 2010 09:25

Denna veckan jobbar jag så det blir mest lite kvällsaktiviteter. Fast vi var faktiskt på Kolbodabaden fredag till söndag med husvagnen. Linus passade på att bada, bada och bada... Tilly fick bada i havet och titta på när det badades i bassängerna. Hon gillar att vara  med ute med husvagnen , ligger snällt utan koppel utanför förtältet och kollar läget eller lufsar med mej överallt. Himla enkel hund att ha!         

Nu passar vi Bea några dagar när husse och matte är på Bökeberg (fuskigt...) och tävlar, hon brukar följa med men i denna värmen har hon det bättre hos oss. När Madde var här och lämnade henne så hade hon med denna lilla grå varelse. Ingen som behöver en VÄstgötaspets i sina bästa år??  

Tilly var förresten och kollade på Boje o Mias kattungar-tänkte jag skulle ta söta bilder. Blev kanske inte så naturligt hehe... Tilly tyckte det var minst lika jobbigt som de fräsande kattungarna. Jag fick lägga henne - och hon som aldrig vad som än händer reser sej upp, försökte luta sej så långt bort från den äckliga kattungen det gick. Blev nog inga bilder till hundtidningar precis! Ja som ni ser så har hon dessutom tappat ALL päls efter valpningen...      

Då tänkte jag att jag skulle ta lite bilder på henne och deras Jack Russel istället men Ozzi stjäl ju alltid föreställningen med att sitta fint.      

Igår kväll var vi och badade, miljötränade hos Jörgens kossor i Bromåla och umgicks med Abbe, Malin och Anna. En jätteskön  kväll trots myggorna. Abbe är SÅ duktig och trevlig, verkligen en cool kille. Man ser nog att Malin jobbar mycket med sin hund!? De har redan en väldigt fin kontakt och han lyssnar jättebra trots mycket störningar. Härligt att se. Nu är Abbe och Zoe anmälda till utställning i Augusti.         

Och så lite mera bilder!

                            

 
 
Suzan

Suzan

15 juli 2010 11:49

Vilka härliga bilder - riktigt somriga. Ha en fortsatt skön sommar så hörs vi snart igen...

http://nikki10.bloggsida.se

 
Camilla

Camilla

15 juli 2010 21:00

Vilket härligt potpurri av olika djur!!

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

15 juli 2010 22:56

Hej!! Vad kul med lite läsning om vad ni hittar på! Skoj att se Abbe, så söt så! Å vilken toppenbild på Linus längst ner! Vad för utställning får valparna vara med i redan i augusti?? Bara 4 månader då ju?? Kram Sara å Ascot

http://www.ascotmymascot.wordpress.com

 
Nathalie & Vilja

Nathalie & Vilja

17 juli 2010 15:06

Mysigt med somriga bilder... Och vad roligt att
lillan följer i mamma Tillys fotspår! Vi gillar också Eriksöre, men imorgon åker vi vidare mot Ängelholm och träffar Sophia och Cody! :)

http://www.entjejenhundenhusvagn.se

 
Ingen bild

Helena

18 juli 2010 11:55

Kanske kommer också vi på besök så småningom till Cody och Sophia i min gamla födelsestad Ängelholm! (Som tidigare westernryttare vore det ju särskilt kul med ett besök.) Men ännu så länge tar vi det lugnt på hemmaplan. I eftermiddag blir det dock en liten utflykt in till Uppsala då Nessie äntligen får träffa brorsan. (Humpty Dumpty alias Timi). Det ser vi fram emot!

 
Linda

Linda

18 juli 2010 11:56

Hej.

Underbar blogg med härliga bilder. har fastnat för aussin, och håller på att läsa på om rasen inför kommande hund så denna blogg kommer jag följa:).Ha en trevlig sommar/Linda

http://www.tassavtryck.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ulla

18 juli 2010 20:17

Har Abbe, Bea eller Tilly tappat bort något mjukislejon med pip? Upphittat i Bromåla efter utflykten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards