tillyhills

Direktlänk till inlägg 29 maj 2010

SLÄKTTRÄFF

Av Tina Johansson - 29 maj 2010 09:29

Denna veckan har som sagt varit mycket valpkollande. Liza, Lotus och Pax var ju här i torsdags och beundrade underverken. Jättekul att träffas och roligt att få träffa Pax som var en mycket trevlig kille! Valparna är ute ganska mycket nu och det är full rulle, de är otroligt sociala och tuffa. Alla är inte med på bild idag, har inte haft med kameran så mycket. Men det kommer snart nya bilder!

Fick just mail av Liza som testat sina hundar för ärftliga ögonsjukdomarna och fått svaren nu så ni som ska ha valp ur denna kull kan vara säkra på att era hundar aldrig riskerar att insjukna i följande sjukdomar  CEA CH , prcd PRA , MDR1 , HSF4  , tack Liza för att du testade Lotus. Tilly ska inte ha fler kullar nu så det känns inte så meningsfullt att testa henne. Däremot ska Bea testas innan hon kommer att bli aktuell i avel. Nu ska vi hoppas att fler och fler efter hand kommer att testa sina avelsdjur och att det kanske blir ett bekämpningsprogram och register genom rasklubben så småningom!



 

Pax och Swiss Miss 


  

Kusin Pax och farsan Lotus 



                        

 
 
Ingen bild

inga-lill

29 maj 2010 11:22

Härliga bilder, valparna verkar ju att ha föremålsintresse ;)

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

29 maj 2010 13:51

Riktigt finbesök ser jag:-)
Ska bli spännade att följa valparna, kul att några kommer upp i vårat område.

http://www.sugarwinds.se

 
Sara

Sara

29 maj 2010 20:09

Snyggisarna har fått pappa på besök! Ser härligt ut! Å Tilly har fått någon att busa med! :) Pax är riktigt läcker han. Längtar efter min lille svarte!!!

http://www.ascotmymascot.wordpress.se

 
Sara

Sara

29 maj 2010 20:12

Fel adress till min sida ovan..

http://www.ascotmymascot.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Skapa flashcards