tillyhills

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Tina Johansson - 15 april 2010 10:20

Har just varit ute en runda i det underbara vårvädret. Ska jobba i eftermiddag och ikväll-till 19. Jag har kostrådgivning på Torsdagkvällarna, det är mest överviktiga hundar som ska kontrollera om viktminskningen fungerar och en och annan växande unghund som ska vägas och kolla tillväxt. Det är faktiskt många (framförallt storvuxna)valpar som växer alldeles fel och de har oftast fått alldeles fel rekommendationer om foder tyvärr. Oftast är det ju Blandraser där "uppfödarna" varken har kunskap eller bryr sej tyvärr...

Det är jätteroligt att hjälpa till att banta överviktiga hundar-för vilket resultat det brukar bli! Bara alla i familjen hjälps åt så att inte någon smyger till hunden godbitar. Nu är det ju perfekt tid att öka på motionen oxå.

Nu har jag ju inte världens smalaste hund själv för tillfället. Hon har lufsat på ute, men det är ju lite långsammare än vanligt-som en normal vanlig hund men inga Aussierace som det annars brukar vara.       

På lördag ska två stycken ur förra kullen göra sina MHtest. Jag hoppas kunna åka dit och titta men det beror på hur Tilly är. Annars åker nog världens bästa Inga-Lill och stöttar tror jag. dags att göra lite nytta innan jobbet!

            

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards